روستاهایی که از راه آسفالته برخوردار می‌شوند در حال افزایش است

روستاهایی که از راه آسفالته برخوردار می‌شوند در حال افزایش است

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی وزیر راه و شهرسازی آسفالت و ایمنی راه‌های روستایی را از اولویت‌های وزارت راه اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین میرشفیع در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان اینکه تعداد روستاهایی که از راه آسفالته برخوردار می‌شوند در حال افزایش است، گفت: با توجه به آنکه خانواده‌های روستایی بیشتری از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، ایمنی راه‌ها برای وزارت راه در مسیرهای روستایی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی تلفات در راه‌های روستایی کشور در سال گذشته، تاکید کرد: چنانچه مراقبت‌های لازم صورت نگیرد و اقدامات ایمنی انجام نشود میزان تلفات به سرعت رشد خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق نوسازی جاده‌های روستایی بطور مرتب و برنامه‌ریزی شده در دست اقدام است.

میرشفیع سعی برای ادامه روند کاهش تلفات در راه‌های روستایی کشور را از برنامه‌های امسال وزارت راه عنوان و اظهار کرد: بر همین اساس علاوه بر آسفالت راه‌های روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار، انجام اقدامات ایمنی و نگهداری راه‌های روستایی را نیز در دستور کار داریم.

طول کل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار کشور را ۱۵۰ هزار کیلومتر است که از این میزان تاکنون ۹۵ هزار کیلومتر آسفالت شده و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا تیرماه سال آینده ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی دیگر نیز آسفالت خواهد شد.

 

    نظرات