امیدواریم تا پایان سال مشکلات مسکن حل شود

امیدواریم تا پایان سال مشکلات مسکن حل شود

http://www.bananews.ir/با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل بازار مسکن امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۱ تمامی مشکلات مسکن و بازار آن را برطرف کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی ـ رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ـ با تاکید بر این که هر ساله قبل و بعد از عید نوروز، ماه رمضان و انتخابات حرکت‌هایی در راستای ایجاد نوسان در بازار مسکن رخ می‌دهد، گفت: بر همین اساس نیز کارهایی نظیر پروژه ملی مسکن مهر پایه‌گذاری شده است و هدف اصلی آن کنترل وضعیت اجاره‌بها و بهبود در آن است.

وی با تاکید بر اینکه ویترین اصلی مسکن در کشور شهر تهران است، ادامه داد: ولی براساس برآوردهای ما شهرستان‌های کوچک با تورم زیاد بازار مسکن مواجه نشده است ولی شهرهای بزرگ باید تعادل ایجاد شود.

قلی‌خسروی افزود: سال ۸۶ قیمت‌های بازار مسکن بسیار جهش کرد و رییس جمهوری با اجرای طرح مسکن مهر خود وارد بازار آن شد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره سامانه املاک و مستغلات تصریح کرد: اگر پروژه مسکن اجرایی نمی‌شد و سامانه املاک و مستغلات نیز راه اندازی نمی‌شد امروز شاهد آن بودیم که تنها میانه شهر تهران به ازای هر متر رقمی معادل ۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد.

وی ادامه داد: زمانی که مسکن مهر شروع شد بالای شهر تهران ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش و در میان و پایین شهر تهران و شهرستان‌ها نیز کاهش چشمگیر قیمت‌ها را شاهد بودیم.

قلی خسروی با تاکید بر اینکه باید جو روانی در بازار مسکن کنترل شود، اظهار کرد: پارسال هم مشکلات اجاره بها را داشتیم و قرار شد طرح تعزیراتی برای کنترل آن انجام شود و خوشبختانه کمتر از یک درصد از بنگاه‌ها شامل تعزیرات شدند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: اگر طرح تعزیراتی کنترل بازار اجاره بها در سال قبل خوب اجرا نشد دلیلش این بود که صرفا یک طرح ضمانت اجرایی ندارد و تنها زمانی می‌شود اجرایی شود که در مجلس به قانون تبدیل شود.

وی درباره رشد قارچ‌گونه بنگاه‌های معاملاتی خاطرنشان کرد: خاصیت یک دلال این است که قیمت را به توازن برساند و هیچ وقت عامل گرانی نشود. چون وقتی قیمت بالا برود نمی‌تواند کار کند.

قلی خسروی در این باره تصریح کرد:‌در کشور شاهد تورم نرخ بیکاری هستیم و ما در این شرایط افتخار می‌کنیم که صنفی هستیم که توانستیم شغل ایجاد کنیم.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که رشد بنگاه‌های معاملاتی هیچگاه بدون ضابطه و قارچ‌گونه نبوده است، بیان کرد: طبق ماده ۸۰ قانون نظام صنفی ابتدا متقاضی یک بنگاه معاملاتی باید یک محل تجاری را به ما معرفی کند و پس از تایید عدم اعتیاد و سوء پیشینه آموزش دیده و پس از قبولی در آزمون پروانه ثبت را دریافت می‌کند.

وی با بیان این‌که حدود ۴۰۰ نفر بازرس در سطح شهر بر کار بنگاه‌های معاملاتی نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت این‌که تخلفی از سوی بنگاه‌های معاملاتی دیدند می‌توانند با شماره تلفن ۳۴۴۷ این تخلفات را گزارش کرده و ما نیز سریعا آن را پیگیری می‌کنیم.

قلی‌خسروی در پایان تاکید کرد: ما امیدواریم تا پایان سال ۹۱ تمامی مشکلات مسکن را حل کنیم.

 

    نظرات