راه‌آهن غرب کشور ۳ ساله به پایان می‌رسد

راه‌آهن غرب کشور ۳ ساله به پایان می‌رسد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن غرب کشور تا سه سال دیگر به پایان می رسد، گفت: این پروژه به طول ۳۳۰ کیلومتر و با اعتبار ۷ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد و تاکنون نیمی از اعتبار پیش بینی شده تامین شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر درخصوص شروع عملیات اجرایی راه آهن غرب کشور، اظهار داشت: این پروژه به طول ۳۳۰ کیلومتر و با اعتبار ۷ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد و تاکنون نیمی از اعتبار پیش بینی شده تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه غرب کشور را به مرکز و شرق متصل می کند، گفت: با اتصال مرکز و شرق کشور به راه آهن غرب و مرز خسروی، سفر به عتبات عالیات آسان تر شده و ایران از طریق بندر لازقیه سوریه به دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت دهم ۶۵ درصد از پروژه تکمیل می شود، بیان کرد: راه آهن غرب کشور از مسیر کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب رفته و در ادامه از شهرستان سرپل ذهاب عبور می کند و به سمت مرز خسروی می رود.

صادقی مدت زمان اجرای کامل پروژه را سه ساله عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی با تامین اعتبار از سوی دولت پروژه را آغاز کرده است و تلاش ما اینست که تا پایان دولت دهم بخش بیشتر این پروژه را به پایان برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره تصریح کرد: این راه آهن پس از راه آهن تهران - همدان دومین راه آهن در غرب کشور است که به دنبال آن اراک به کرمانشاه و مرز خسروی متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به ساخت ۱۱ دستگاه تونل در این مسیر اشاره کرد و افزود: این پروژه ۱۱ دستگاه تونل به طول ۹۵۰۰ متر، یک هزار متر مربع پل خاص و ۵۰۰ دستگاه پل کوچک و آبرو دارد.

امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی راه آهن غرب کشور از کرمانشاه به مرز خسروی کلنگ زنی شد.

 

 

    نظرات