ارائه 13 راهبرد کلان ملی و 46 اقدام فرابخشی برای چالش های محیط زیستی کشور در «ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست»

ارائه 13 راهبرد کلان ملی و 46 اقدام فرابخشی برای چالش های محیط زیستی کشور در «ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست»

به گفته مشاور رئیس و دبیر شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست، در ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست، 13 راهبرد کلان ملی و 46 اقدام فرابخشی برای 5 چالش اصلی محیط زیست کشور ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، روح الله نقدی پور در سی و ششمین جلسه شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست که با موضوع ارائه و تبیین ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست برگزار شد، این سند را جمع بندی گفتمان اسناد بالادستی محیط زیست کشور عنوان و اظهار کرد: ره نگاشت همان نقشه راهی است که بر اساس یک سری برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت تدوین می شود و مشخص می کند که ما کجا هستیم به کجا می خواهیم برویم .

وی با بیان اینکه قبل از تدوین ره نگاشت می بایست وضعیت موجود را بررسی و تحلیل کنیم، گفت: ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست سند تحول دولت در حوزه آب و محیط زیست برای تحول نظام مند و هدفمند و مدیریت جامع، هماهنگ و یکپارچه برای حل مسایل و چالش های محیط زیستی است .

مشاور رئیس و دبیر شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ویژگی های اصلی این ره نگاشت خاطرنشان کرد: ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست که در قالب یک کتاب ارایه می شود 7 بخش دارد و رویکرد جامع محیط زیست کشور را در بر می گیرد .

نقدی پور 5 چالش عمده محیط زیست کشور را عدم تعادل بین منابع و مصارف آب و گسترش خشکسالی، فرسایش خاک، پسماند و ریزگردها، آلودگی هوای کلانشهرها، تخریب تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی، عدم توازن بین محیط زیست و توسعه صنعتی و عمرانی برشمرد و گفت: سند ره نگاشت به گونه ای تدوین شده که مرجع بحث آب و محیط زیست کشور در تهیه برنامه هفتم توسعه و بودجه های سنواتی در این دولت باشد .

وی خاطرنشان کرد: برای این 5 چالش عمده محیط زیستی، 10 عامل مرتبط و 13 راهبرد کلان ملی به منظور اصلاح و رفع مسایل مرتبط با عوامل و نیز 46 اقدام فرابخشی توسط دستگاه های ذیربط در قالب سند ره نگاشت تدوین و تعریف شده است .

گفتنی است در این جلسه، ره نگاشت حکمرانی قوی محیط زیست با حضور اعضای شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست به بحث گذاشته شد و حاضران دیدگاه و پیشنهادات خود را در این ارتباط مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات