حضور زائران سردار دل‌ها دو برابر سال گذشته/ برکات معنوی و مادیِ وجود مرقد سردار دل‌ها برای مردم کرمان

شهردار کرمان خبر داد: حضور زائران سردار دل‌ها دو برابر سال گذشته/ برکات معنوی و مادیِ وجود مرقد سردار دل‌ها برای مردم کرمان
شهردار کرمان گفت: برخلاف پیش‌بینی، حضور زائران سردار دل‌ها در کرمان، دو برابر سال گذشته است.

به گزارش کرنا، سعید شعرباف، شب گذشته در برنامه زنده «یک‌وبیست» شبکه یک سیما که از محل گلزار شهدای کرمان پخش می‌شد، با بیان اینکه در این ایام شهر کرمان پذیرای مهمان زیادی بوده است، گفت: ابتدا پیش‌بینی‌شده بود که به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰ هزار نفر و در مجموع در طول دهه مقاومت، بیش از ۳۰۰ هزار زائر برای اقامت و اسکان در کرمان حضور پیدا کنند، اما حضور مردم بیشتر از میزان پیش‌بینی‌شده بود.

وی افزود: روز گذشته (۱۲ دی‌ماه)، بیش از ۱۵۰ هزار نفر و امشب (۱۳ دی‌ماه)، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر زائر و مجاور در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کرده‌اند که این حضور زائران در شهر کرمان، یک رکورد تاریخی برای این شهر و نشان‌دهنده زنده‌بودن مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی است.

شهردار کرمان، حال ‌و ‌هوای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها را نسبت به سال گذشته، بسیار متفاوت دانست و با بیان اینکه تصور بود با گذشت زمان، حضور افراد کمتر شود، گفت: مشارکت مردم در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نشان داد که این تصور  اشتباه است.

شعرباف افزود: امسال همه‌جا موکب‌های مردمی با تعداد و تنوع بالا دیده می‌شود و تعداد زائران بین‌المللی نیز نسبت به سال گذشته بیشتر است.

شهردار کرمان، با بیان اینکه امسال بیش از دو برابر سال گذشته، زائر در گلزار شهدا کرمان حضور دارد و همچنان در حال افزایش است، گفت: حضور پرشور مردم، از نفس قدسی حاج‌قاسم سلیمانی ناشی می‌شود.

شعرباف، با تاکید بر اینکه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، برکات معنوی و مادی زیادی برای کرمان داشته است، گفت: در مجموعه پردیسان قائم(عج) و گلزار شهدا، زیرساخت‌هایی ایجاد شده که برای مردم این شهر ماندگار است و سال‌به‌سال هم به این امکانات افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر پاکبان بدون هیچ چشم‌داشتی در محدوده گلزار شهدا و پردیسان قائم(عج) در حال انجام وظیفه هستند، ادامه داد: معاونان شهردار، اعضای شورای‌ اسلامی شهر، شهرداران مناطق و دیگر دست‌اندرکاران نیز با تمام وجود برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهردار کرمان، با تاکید بر اینکه وحدت و یگانگی در مراسم سالگرد شهادت سردار بزرگ موج می‌زند، گفت: علی‌رغم تکثر در فرهنگ و مسایل ایجاد‌شده در جامعه، مردم به‌صورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند و رسانه‌های معاند، باید این حضور مردم را به چشم خود ببینند و باور کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات