عملیات اجرایی فاز نخست بزرگراه پاکدشت–شهید بابایی آغاز شد

عملیات اجرایی فاز نخست بزرگراه پاکدشت–شهید بابایی آغاز شد

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و ترابری استان تهران از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگراه پاکدشت – شهید بابایی خبر داد و گفت: این پروژه با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال و در ۳۶ ماه ساخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی امروز در مراسم کلنگ زنی بزرگراه پاکدشت – شهید بابایی اظهار داشت: بزرگراه امام رضا (ع) از سه راه افسریه واقع در جنوب شرق تهران تنها محور ارتباطی به شرق و شمال شرق کشور است و روزانه ترافیک زیادی را در مناطق قیامدشت، پاکدشت ، شریف آباد، پیشوا و ورامین منتهی به شهر مشهداز خود عبور می دهد.

مدیر کل راه و ترابری استان تهران افزود: به همین دلیل ضرورت دسترسی شهرهای جنوب شرق استان به شمال شرق شهر تهران، محورهای منتهی به استانهای شمالی و همچنین امکان دسترسی به عنوان محور جایگزین در مواقع بحران ، دولت را بر آن داشته است تا این بزرگراه را افتتاح کند.

وی تصریح کرد: فاز نخست پروژه به مسافت ۱۵ کیلومتر حدا فاصل تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) به سمت اتوبان شهید بابایی به پیمانکار واگذار شده و در حال تجهیز کارگاه است.

واحدی هزینه اجرای این پروژه را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بزرگراه پاکدشت – شهید بابایی در ۳۶ ماه تکمیل شده و این بزرگراه در کیلومتر ۲۵ بزرگراه امام رضا(ع) حد فاصل شهرهای شریف آباد و پاکدشت از بزرگراه جدا می شود.

مدیر کل راه و ترابری استان تهران اظهار داشت: این بزرگراه در مسیری ۴۰ کیلومتری با عبور از شرق رودخانه جاجرود، تاسیسات صنایع نظامی پارچین، دریاچه سد ماملو و به موازات جاده اختصاصی این صنایع به تقاطع غیر همسطح اتوبان شهید بابایی و به محور تهران – رودهن متصل خواهد شد.

وی با اشاره به مطالعه ۸۷ پروژه در اداره کل راه و ترابری استان تهران، تصریح کرد: مطالعات مرحله اول و دوم ۲۵ پروژه جدید را از ابتدای بهمن ماه سال ۹۰ در دستور کار قرار دادیم که از مهمترین آنها مطالعه احداث محور موازی امام رضا (ع)، اتصال محور پیشوا به قم – گرمسار، پیشوا به کمربندی پاکدشت و احداث جاده آنتنی جواد آباد به محور قم – گرمسار است.

در ادامه مرتضی تمدن استاندار تهران با اشاره به اینکه چندین پروژه بزرگ در استان تهران در حال اجرا است، گفت: در تمام نقاط استان تهران پروژه های بزرگ ساخت آزادراه، بزرگراه و مترو در دست اقدام است و با وجود مشکلات و سختی ها این پروژه ها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه راه سازی هم اکنون در تهران در حال ساخت است، گفت: پروژه بزرگراه پاکدشت – شهید بابایی امروز به این پروژه ها اضافه شده و تمام اراده ما بر این است که این پروژه به پایان برسد.

تمدن با بیان اینکه نیکزاد اعلام کرده این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، گفت: استانداری تهران برای تامین اعتبارات اعلام آمادگی می کند و امیدواریم در مدتی کمتر از ۳۶ ماه به پایان برسد.

 

 

    نظرات