احمدی نژاد: پرند زیباترین شهر کشور می شود

احمدی نژاد: پرند زیباترین شهر کشور می شود

http://www.bananews.ir/رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به اینکه برخی از افراد با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند، گفت: حرفهای بی پایه کشور را به عقب می اندازد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود احمدی نژاد صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند با اشاره به اینکه در حال حاضر مسکن مناسب در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۸۴ بیش از دوسوم مسکن استان تهران فاقد استاندارهای سازه ای و ایمنی بود که هم اکنون بخش قابل توجهی از آن اصلاح شده در واقع وزارت راه و شهرسازی هم اکنون در سه نقطه تهران به صورت متمرکز کار ساخت و ساز را آغاز کرده است.

وی افزود: غرب تهران هشتگرد، جنوب غرب تهران پرند و شرق تهران پردیس از جمله اماکنی هستند که طرح مسکن مهر به صورت گسترده در آنها در حال اجراست و تاکنون واحدهای زیادی در آنها ساخته شده است، این اماکن از لحاظ طبیعت و آب و هوا دارای ظرفیتهای فراوانی برای ساخت و ساز هستند.

پرند زیباترین شهر کشور می شود

رئیس جمهور اسلامی ایران عنوان کرد: با احداث واحدهای مسکونی مسکن مهر، شهر جدید پرند به یکی از زیباترین شهرهای کشور تبدیل می شود به شرطی که در حین ساخت مسکن مهر، زیرساختهای لازم در بخشهای مختلف فراهم شود.

احمدی نژاد با اشاره به آب و هوای خوب منطقه پردیس ادامه داد: با طراحی خوب اخیرا ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در این منطقه طراحی شده که قرار است تا ۲۰۰ هزار واحد برسد، در این زمینه مسئولان باید زمین و امکانات مورد نیاز را قبل از ارائه تذکر من تامین کنند.

برخی از افراد با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر برخی از افراد با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند و برای نظر مخالف خود استدلالهای مختلفی می آورند که اگر ظرفیت مسکن در تهران افزایش یابد مهاجرت اتفاق می افتد و با همین استدلالهای سطحی، خواهان محدودیتهای شدید در این بخش هستند.

وی اعلام کرد: من در آن زمان که در شهرداری تهران بودم، طی تحقیقات میدانی اینکه آیا افزایش ظرفیت مسکونی باعث مهاجرت می شود را پیگیری کردیم و به نتایجی رسیدیم و متوجه شدیم که افزایش ظرفیت های مسکونی هیچ تاثیری بر افزایش مهاجرت ندارد، البته این متغیر اثرگذار جدی نیست بلکه ساختارهای اقتصادی، مبادلات متمرکز پول و ثروت در پایتخت باعث افزایش مهاجرت می شود.

حرفهای بی پایه، تنها کشور را به عقب می اندازد

احمدی نژاد گفت: در واقع این افراد با حرفی که پایه علمی ندارد، می خواهند که استان اصلی و مرکز اداره کشور را که چشم و چراغ ملت ایران است پیشرفت نکند، ۲۰ سال است که با برداشتهای غیرعالمانه چهره شهر آن طور که باید در خور ملت ایران نیست. اما با اجرای طرح مسکن مهر باورهای نادرست در این بخش از بین رفت.

وی بر بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده به خصوص در تهران و حاشیه آن تاکید کرد و افزود: مردم باید در فضای مناسبی زندگی کنند.

شهرک سازان از تامین سرانه های مختلف غافل نباشند

رئیس جمهور ایران با ارائه چند تذکر به انبوه سازان و شهرک سازان عنوان کرد: شهرک سازان در زمان احداث شهرک مسکونی باید به تاسیسات زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و امکانات خدماتی مانند مدرسه، مرکز درمانی، فرهنگی و ورزشی توجه ویژه داشته باشند تا تمامی این امکانات برای ساکنان شهرک فراهم شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر لزوم اهتمام ویژه مسئولان در بحث خدمت رسانی به مردم بیان کرد: در واقع پول کار را انجام نمی دهد، بلکه همتهای بلند و اراده قوی موجب توسعه کشور می شود، در واقع خدا ابزار را فراهم می کند.

رفع مشکل مسکن در کشور به راحتی انجام می شود

احمدی نژاد افزود: در بحث مسکن مهر، عده کمی در برخی از مناطق تهران کل کشور را تحت تاثیر قرار دادند و موضع گرفتند و اعلام کردند که رفع مشکل مسکن در کشور شدنی نیست اما با توجه به قابلیتها و پتانسیلهای ایران اسلامی، این مهم نیز تحقق می شود.

این مسئول اضافه کرد: طی چند سال گذشته فضای خودباوری و اعتماد به نفس ملی کشور از سوی دشمنان تضعیف شد و شخصیت عظیم ملت ایران را زیرسئوال بردند اما هم اکنون ملت ایران به جایگاه قابل توجهی در سطح جهان رسیده است.

در بخشهای صنعت و کشاورزی در جهان حرفی برای گفتن داریم

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: دو هزار سال پیش حکومتهایی با وسعت سه برابر ایران فعلی وجود داشته و در بخشهایی راه، ارتباطات، اقتصاد، مدیریت و فرهنگ زبانزد بوده اند و هم اکنون وسعت ایران یک سوم گذشته شده و با پیشرفتهای علمی و فنی می توانیم تمامی مشکلات این کشور را حل کنیم در واقع در بخشهای صنعت، کشاورزی، علم و فناوری می توانیم حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در بخش مسکن مهر باید به سمتی رویم که تمام ایرانیان مسکن مناسب و پناهگاه مستحکم و در حد امکان زیبا داشته باشند چون هم اکنون ظرفیت فولاد و سیمان کشور بیش از دو برابر شده و می توانیم کارهای بزرگی در بحث مسکن سازی انجام دهیم.

ایران از منابع اقتصادی خوبی در دنیا برخوردار است

این مسئول با اشاره به بحران اقتصادی دنیا اعلام کرد: در حال حاضر در این زمینه ایران از منابع اقتصادی خوبی برخوردار است که باید از این منابع به نحو مطلوبی استفاده کنیم، در احداث مسکن مهر باید تمامی تاسیسات قبل از تحویل کلید به مردم آماده باشد.

احمدی نژاد گفت: در این زمینه تحریمهای دشمنان بر ملت و کشور ایران اثر ندارد و دشمنان نمی توانند این کشور را با چالش مواجه کنند.

 

 

    نظرات