افتتاح چند طرح بزرگ عمرانی در کرمانشاه

افتتاح چند طرح بزرگ عمرانی در کرمانشاه

۱۵http://www.bananews.ir/ هزار و ۸۷۰ واحد مسکن مهر شهری و روستایی در سفر رییس‌جمهور به استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس‌جمهور که به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح بزرگ عمرانی به همراه وزرای راه و شهرسازی و نیرو به کرمانشاه سفر کرد با حضور بر سر طرح پنج‌هزار واحدی دولت مهر واقع در شهرک دولت آباد کرمانشاه، به نمایندگی از مجموع واحدهای افتتاحی در سطح استان، یک هزار و ۳۷۵ واحد از این تعداد را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار داد. دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: نزدیک به ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های مسکن مهر آماده شده و در اختیار مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه قرار گرفته است که برای تکمیل و ساخت این پروژه‌ها جمع کثیری از توان مهندسی و علمی کشور بسیج شده است. وی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر به لحاظ طراحی، ساخت و کیفیت در سطح خوب و بالایی قرار دارد، گفت: به لطف خدا تا پایان سال ۱۱۷ هزار واحد باقیمانده در استان کرمانشاه نیز به پایان رسیده و در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.

در ادامه مراسم مهندس علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن مهر استان کرمانشاه اظهار کرد: مسکن مهر از کارهای انقلابی و شجاعانه دولت دکتر احمدی‌نژاد است. وی افزود: مسکن مهر بزرگ‌ترین طرح کشور پس از انقلاب اسلامی است. نیکزاد با اشاره به وضعیت طرح های مسکن مهر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۱۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان در حال ساخت است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵هزار و ۸۷۰ واحد مسکن مهر استان در این مراسم گفت: از این تعداد بیش از ۴۰۰۰ واحد در روستاها و مابقی در شهرهای استان کرمانشاه است. وی گفت: عمده واحدهای مسکن مهر کرمانشاه به روش صنعتی ساخته می‌شوند. خط راه‌آهن غرب کشور نیز از طرح‌هایی بود که با حضور رییس‌جمهور و همراهان افتتاح شد. این راه‌آهن به طول ۳۰۰ کیلومتر از شهر ملایر در استان همدان آغاز و به شهر مرزی خسروی در استان کرمانشاه متصل می‌شود. این طرح از مصوبات هیات دولت پس از سفر اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه است که با اعتباری افزون بر هفت‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

راه‌آهن غرب کشور ایستگاه سمنگان اراک را به ملایر و نهاوند در استان همدان متصل می‌کند و پس از آن به کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌‌آباد غرب، گیلان‌غرب، قصرشیرین و مرز خسروی می‌رسد.

این پروژه در بخش ملایر - کرمانشاه که دارای ۱۳ ایستگاه است، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به گفته مسوولان استان کرمانشاه راه‌آهن غرب کشور تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد. رییس‌جمهور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی، خاطرنشان کرد: طرح ساخت راه‌آهن از طرح‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و به فضل الهی با تکمیل فاز قبلی این پروژه که از ملایر آغاز شده و افتتاح بخش جدید آن و پیوستنش به شبکه ریلی کشور شاهد تحول بزرگی در جابه‌جایی مسافر و کالا خواهیم بود که همین امر زمینه رشد، پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را فراهم خواهد کرد.

رییس‌جمهور در ادامه سفر کاری خود به کرمانشاه، نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس با ظرفیت ۳۴۸ مگاوات واقع در ۲۵ کیلومتری شرق کرمانشاه را که دارای چهار واحد گازی با ظرفیت هر یک ۱۶۲ مگاوات است، افتتاح کرد.

مهندس مجید نامجو‌، وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بیستون کرمانشاه افزود: با افتتاح این نیروگاه، جمع ظرفیت نیروگاهی کشور به ۶۶ هزار و ۳۶۶ مگاوات افزایش یافت. وی گفت: این ظرفیت نصب شده، رتبه پانزدهم را برای کشور ما در جمع کشورهای جهان رقم می‌زند.

وزیر نیرو در ادامه به وضعیت صنعت برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این استان از وضعیت بسیار خوبی از لحاظ صنعت برق در کشور برخوردار است.

نامجو ظرفیت کنونی نصب شده برق در استان کرمانشاه را یک هزار و ۲۹۶ مگاوات عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که حداکثر بار مصرفی استان در تابستان سال ‌ ۶۲۰ مگاوات بوده و این به آن معناست که هم اکنون دو برابر ظرفیت مصرفی در استان کرمانشاه‌، برق وجود دارد. وی گفت: این استان بزرگ‌ترین صادرکننده برق به خارج از کشور به خصوص به کشور عراق است و در بین استان‌های کشور با حدود ۳/ ۴ دهم میلیارد کیلو وات ساعت برق صادر شده، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

نامجو گفت: با ساخت نیروگاه‌های برق در دالاهو و اسلام آباد غرب و توسعه واحدهای نیروگاه‌های بخار بیستون، آبی داریان و گازی اسلام آباد، ظرفیت برق استان کرمانشاه در سال ۹۲ به ۱۸۷۰ مگاوات و در سال ۹۴ به ۲۷۱۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در مدت باقیمانده فعالیت دولت دهم، با حمایت‌های ریاست‌جمهوری‌، طرح‌های باقیمانده وزارت نیرو را در این استان به بهره‌برداری برسانیم.

در ادامه این مراسم مهندس سید دادوش هاشمی‌، استاندار کرمانشاه گفت: همه پتانسیل‌های استان کرمانشاه در حال بهره‌برداری است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تحولاتی که در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم در استان کرمانشاه صورت گرفته، افزود: در بخش اقتصادی درآمد سرانه مردم استان کرمانشاه از ۳/ ۱۲ میلیون تومان در قبل از دولت نهم به ۴/ ۳۳ میلیون تومان در سال ۱۳۹۰ رسیده یعنی ۸/ ۲ برابر شده است. وی بیان کرد: همچنین در این مدت درآمدهای استان کرمانشاه چهاربرابر شده، درآمدهای مالیاتی بیش از ۵ برابر شده، صادرات استان رشدی ۱۱ برابری داشته، تولیدات زراعی ۵۰ درصد افزایش یافته، شبکه‌های آبیاری تحت فشار ۶ برابر شده، مهار آب‌های سطحی ۶/ ۱ برابر شده، تولید گوشت سفید (مرغ) ۱۵۸ درصد رشد داشته، ذخیره سیلوهای استان به ۴ برابر رسیده، تولید سیمان ۵۰۰ درصد رشد داشته و تولید محصولات پتروشیمی نیز ۲۰۰ درصد رشد پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه با ارائه آمارهای دیگری خاطرنشان کرد: در همین مدت ضریب نفوذ تلفن ۵/ ۱۳ برابر، طول راه های اصلی استان دو برابر، گازرسانی به روستاها ۹ برابر، تعداد دانشجویان دو برابر و اعتبار تجهیز و ساخت مساجد ۱۸ برابر شده است. هاشمی یادآور شد: به جرات می‌توان گفت که در حال حاضر همه پتانسیل‌های استان کرمانشاه در حال بهره‌برداری هستند. استاندار کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر در جای جای استان کرمانشاه ساخت و ساز وجود دارد و این استان به یک کارگاه سازندگی بزرگ تبدیل شده است.

 

 

    نظرات