افتتاح خط دوم راه‌آهن بافق- بندرعباس

افتتاح خط دوم راه‌آهن بافق- بندرعباس

http://www.bananews.ir/استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه حمل‌‌و‌نقل ریلی نقطه عطف توسعه در هرمزگان است از افتتاح قریب الوقوع خط دوم راه‌آهن بافق- بندرعباس خبرداد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم عزیزی درحاشیه دیدار از این طرح ملی افزود: خوشبختانه روند اجرایی این طرح بزرگ ملی از سرعت قابل توجهی برخورداراست و شاهد فعالیت شبانه‌روزی در به ثمر رساندن این طرح بزرگ هستیم.

مدیر‌کل راه‌آهن هرمزگان نیز گفت: طرح دو خطه کردن مسیربافق بندرعباس از مصوبات سفر دوم هیات دولت به هرمزگان است که با اجرای آن علاوه بر دوبرابر شدن ظرفیت جابه‌جایی مسافر، جابجایی کالا از راه‌آهن استان نیز از ۱۶ به ۳۵ میلیون تن درسال افزایش می یابد.

مهندس رضاشاکری با بیان اینکه طول خط ریلی بندرعباس – بافق در مجموع ۶۱۴کیلومتر است، افزود: از این میزان ۴۱۳ کیلومتر آن تا سال ۸۸ افتتاح و ۱۸۰کیلومتر باقیمانده نیز عملیات اجرایی آن از اوایل شهریور سال گذشته آغاز و هم اکنون در آستانه بهره‌برداری است. وی هزینه این طرح را ۴۷ میلیون یورو اعلام کرد که با استفاده از فاینانس تامین شده است. مهندس شاکری همچنین با اشاره به اینکه طول مسیر ریلی هرمزگان ۶۲۰ کیلومتر است که در رهگذر ترانزیتی قرار دارد، تصریح کرد: راه‌آهن هرمزگان در زمینه جابه‌جایی مسافر از فعال‌ترین راه‌آهن‌های کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر از آن جابه‌جا می شود.

 

 

 

    نظرات