نیکزاد: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری احداث می‌شود

نیکزاد: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری احداث می‌شود

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای مسکن کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده شهری احداث می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد صبح شنبه در فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه جدید شورای مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های شهری با اعطای تسهیلات کم بهره احداث می‌شود.

وی میزان بهره تسهیلات اعطایی برای احداث مسکن در بافت‌های فرسوده شهری را ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: بانک‌های عامل وظیفه دارند تسهیلات مورد نیاز برای ساخت این واحدها را با شرایط مصوب اعطا کنند.

نیکزاد همچنین از اعطای تسهیلات مسکن مهر به انبوه سازانی که خود اقدام به تهیه زمین کرده‌اند خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس به انبوه سازانی که از زمین ملکی اقدام به احداث واحدهای مسکونی کنند، تا سقف ۵ واحد، تسهیلاتی با سود مسکن مهر اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از انبوه سازی در بافت‌های فرسوده شهری تصریح کرد: در سال جاری در مجموع از ۱٫۵ میلیون واحد مسکن مهر در حال ساخت در کشور ۱۲۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری احداث می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمامی ۱٫۵ میلیون واحد مسکن مهر که در حال حاضر مراحل مختلف ساخت را طی می‌کنند تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری می‌رسند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف مسکن خبرنگاران اظهار داشت: اعطای تسهیلات برای ساخت این واحدها مصوب شده که بر اساس آن ۴۵ میلیون تومان برای ساخت و ۳۰ میلیون تومان نیز برای خرید مسکن به خبرنگاران تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

نیکزاد نرخ سود این تسهیلات را ۱۲ درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با بانک‌های عامل صورت گرفته و مشکلی برای اعطای تسهیلات مسکن به خبرنگاران واجد شرایط نیست.

 

 

 

    نظرات