معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : اصفهان شهر پایلوت در حوزه خودروی برقی و حمل و نقل عمومی پاک

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : اصفهان شهر پایلوت در حوزه خودروی برقی و حمل و نقل عمومی پاک

علی سلاجقه در سفر به اصفهان گفت؛ شهر اصفهان را پایلوت و منطقه آزمایشی در حوزه خودروی برقی و حمل و نقل عمومی پاک انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما» علی سلاجقه امروز پنجشنبه بیست‌ونهم دی در سفر به اصفهان ضمن عذرخواهی از مردم اصفهان و شاهین‌شهر به‌دلیل مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری و وضعیت فعلی، اظهار داشت: این شرایط در شأن مردم اصفهان نیست .

وی با تاکید بر اینکه شرایط آلودگی امروز کشور حاصل فعالیت همه بخش ها بوده است، افزود : مازوت‌سوزی نیروگاه اصفهان از سال‌های گذشته آغاز شده بود و آلودگی این شهر نیز از سال‌های پیش بوده است .

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مدیون شهر اصفهان هستیم و به‌عنوان خادمان نظام در صدد هستیم باری از دوش هموطنان خود برداریم، تصریح کرد: استان اصفهان در پیشرفت کشور نقش بسیار مهمی دارد.

سلاجقه ادامه داد؛ امروز هنگام ورود از فرودگاه اصفهان خیلی احساس سنگین و سختی داشتم زیرا زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و هوای این سرزمین را به چنین روزی کشانده ایم . سلاجقه با تاکید بر اینکه برما تکلیف است که درباره وضعیت زاینده‌رود، حقابه‌ها و آلاینده‌ها شهر اصفهان اقدامات اثرگذار انجام دهیم، گفت: شهر اصفهان را پایلوت و منطقه آزمایشی در حوزه خودرو برقی و حمل و نقل عمومی پاک انتخاب خواهیم کرد و برای اجرای این موضوع از وزیر صمت کمک می‌گیریم .

وی اظهار کرد: طی سال گذشته برای مسئله مازوت سوزی با وزیر نفت مقرر شد تهاتری فراهم شود و با برگزاری یک جلسه مشترک، درصدد برپایی جشن نبود مازوت سوزی در اصفهان را داشته باشیم و این امر برای شازند هم بود اما نشد و این موضوع مهم را پیگیری می‌کنم .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت؛ طی یکی دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور یکی از طرح‌های بزرگ تصفیه گازوئیل را در پالایشگاه اصفهان افتتاح خواهیم کرد.

وی خطاب به نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه خواستار حمایت مجلس برای تقویت صندوق ملی محیط‌زیست با تصویب 20 درصد عوارض آلایندگی شد‌ و پیرامون اینکه جهان به سمت و سویی می‌رود که استانداردهای محیط زیستی برای ما می‌گذارد، افزود: در نشست گلاسکو موضوع کربن صفر را مطرح کردند و اجازه هرگونه فعالیت به ما را نمی‌دهند. در این نشست مسئله تروریسم اقتصادی را مطرح کردیم و آلمان که از حامیان کربن صفر بود اکنون خود زغال سنگ می‌سوزانند در حالی که پیشنهاد ما این بود که چون در کشورهای مختلف سوخت واحد و یکسان نداریم، استفاده از سوخت های متنوع با رعایت استاندارهای زیست محیطی باید مجاز باشد و دنیا پذیرفت و از این پس بر کالاهای ما برچسب کربن درج می‌کنند .

سلاجقه با تاکید بر اینکه دنیا با چنین خطکش‌هایی ما را مدیریت می‌کند، گفت: سال 1386 در نشستی در سازمان ملل تمام کشورهای صنعتی گفتند که خلیج فارس باید چاه‌های نفت را پلمب کند و بیایید مولدهای انرژی پاک را از اروپا بخرید و این سیاست‌های استثماری و استعماری به ما اعلام می‌شود و می‌گویند سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارید و از آن‌ها مولد انرژی بگیرد . وی با اشاره به اینکه مکلفیم که به موضوع تغییر اقلیم، پسماند و انرژی بپردازیم، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع خدادادی و متنوع کشور ایران ما باید امروز از موتورهای برقی و اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات