افزایش فاصله درآمد کارگران با خط فقر

افزایش فاصله درآمد کارگران با خط فقر

http://www.bananews.irدبیر اجرایی خانه کارگر گیلان اعلام کرد: میزان حقوق دریافتی کارگران با حداقل‌های خط فقر افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد یعقوبی با بیان این خبر به ایلنا گفت: با افزایش هزینه‌ها فاصله دریافتی قشر متوسط با خط فقر زیاد شده و آنان در تامین مایحتاج زندگی خود درمانده شده‌اند.

او با بیان اینکه کاهش درآمد باعث افزایش مشکلات کارگران شده و تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه دارد، اظهار داشت: شورای عالی کار در هنگام تعیین دستمزد کارگران ملاکهای تعیین دستمزد را نادیده گرفت و به همین دلیل در شرایط فعلی دستمزد کارگران حتی کفاف هزینه‌های ضروری یک زندگی را نمی‌دهد.

یعقوبی با اشاره به اینکه توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران، سود دهی و موفقیت بیشتر کارفرمایان را به دنبال خواهد داشت ادامه داد: در کارگاه‌هایی که کارفرمایان بدنبال بهانه هستند که قسمتی از دستمزد کارگران خود را ندهند در دراز مدت با شکست روبرو خواهند شد.

این فعال کارگری تصریح کرد: حداقل دستمزد کارگران در سال جاری با نرخ تورم واقعی فاصله بسیاری دارد و جامعه کارگری با ادامه روند کاهش حقوق با مشکلات زیادتری روبرو می‌شود.

او از مسئولان دولتی و شورای عالی کار خواست: در خصوص دستمزد کارگران که جوابگوی یک خانوار دو نفره هم نیست تجدید نظر کنند.

    نظرات