صادرات ۳۰۰ میلیون دلار کاشی و سرامیک

صادرات ۳۰۰ میلیون دلار کاشی و سرامیک

http://www.bananews.ir/معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید بیش از ۴۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و صدور حدود ۳۰۰ میلیون دلار از این تولیدات مایه دلگرمی فعالان حوزه اقتصاد و صنعت در سال تولید ملی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید صافدل در مراسم آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران گفت: درهم آمیختن و پیوند هنر، دانش و فناوری به دست صنعتگران و هنرمندان ایرانی محصولاتی را پدید آورده است که هر هنرمند سخت پسندی را شیفته خود می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آنچه در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، دایره متنوعی از کاشی ها با قابلیت محوطه سازی، دیوار، کف، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، سالن های پذیرایی و حتی فضاهای درونی معماری مانند فضای خواب کودک را نشان می دهد و خبر از نوآوری های گوناگونی در این عرصه می دهند.

وی با اشاره به توانمندی تولیدی و صادراتی کشورمان در این حوزه گفت: عمده صادرات کاشی و سرامیک ایران به کشورهای آسیایی و پیرامونی صورت می پذیرد اما در سال های اخیر سهم قابل توجهی از بازار اسپانیا را نیز به دست آورده ایم که با توجه به توانمندی و قابلیت های کشورمان در این عرصه، می تواند پاسخگوی سلایق مختلف باشد.

صافدل گفت: با توجه به شناختی که از بازارهای اروپایی به دست آمده است می توان امید داشت که به زودی دایره صادرات این محصولات افزایش یابد و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز خریدار کاشی ایرانی شوند.

وی برگزاری چندین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک طی سال جاری در کشورمان را نشانه ای از توجه و توانمندی در این صنعت دانست و افزود: امسال علاوه بر نمایشگاه حاضر، در گستره جغرافیایی متنوعی از جمله زنجان، کرمان، اراک و شیراز نیز نمایشگاه کاشی و سرامیک برگزار خواهد شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: حدود ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی ایران حضور دارند و افزون بر آن هیئتی اروپایی با رویکرد سرمایه گذاری و هیئتی از کشورهای همسایه با رویکرد خرید از این نمایشگاه بازدید می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی با اشاره به اینکه از دیرباز ترکیب رنگ، لعاب، شیشه و سرامیک قابلیت های جذابی را در محصولات ایرانی پدید آورده و این هنرها با دانش و فناوری روز نیز آمیخته شده، اظهار داشت: این پیوند باید در حوزه بازاریابی و تجارت نیز به کار گرفته شود و ترکیبی از ابزارهای نو تجاری و بازاریابی در کنار کیفیت، دقت و سرعت در تولید محصول و عمل به تعهدات به فرایند صادرات این تولیدات کمک کند.

صافدل این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی توانمندی های کشور در این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: تولید بیش از ۴۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و صدور حدود ۳۰۰ میلیون دلار از این تولیدات مایه دلگرمی فعالان حوزه اقتصاد و صنعت به ویژه در سال تولید ملی است.

 

 

    نظرات