پروژه پیامبر اعظم(ص) باید با سرعت و شتاب بیشتری اجرا شود

پروژه پیامبر اعظم(ص) باید با سرعت و شتاب بیشتری اجرا شود

www.BanaNews.irاستاندار قم در بازدید از بلوار حرم تا جمکران گفت: این پروژه مهم شهری باید با سرعت و شتاب بیشتری اجرا شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور صبح سه شنبه در بازدید از پروژه بلوار پیامبر اعظم که معاونین استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار قم نیز حضور داشتند، طی سخنانی اظهار داشت: این طرح از جمله پروژه‌های زیر بنایی و مهم کلان شهر قم است که با هدف تسهیل عبور و مرور شهری و ایجاد کاربری های متنوع فرهنگی، اقامتی و گردشگری در حال اجر است.

وی با اشاره به این که بلوار پیامبر اعظم(ص) پیونده دهنده دو جاذبه مهم زیارتی معنوی شهر مقدس قم یعنی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران است، افزود: با بهره برداری از این پروژه،‌ علاوه بر تسهیل معضل ترافیک هسته مرکزی شهر، سیما و کالبد شهری قم نیز شکل زیباتری به خود خواهد گرفت.

حل مشکل بافت های فرسوده

استاندار قم با بیان این که پروژه پیامبر اعظم صرف یک مسیر مواصلاتی نخواهد بود، به قرار گرفتن این پروژه در دل بافت های فرسوده شهری اشاره و تصریح کرد: اجرای این پروژه فرهنگی زیارتی از جهات مختلف از جمله حل مشکل بافت های فرسوده دارای اهمیت بسزایی است.

حجت الاسلام موسی پور با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه افزود: اجرای این گونه طرح ها جزء نیازهای اساسی شهر محسوب شده و باید تلاش شود تا عملیات اجرایی آن با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به تملک بیش از دو میلیون متر مربع در این طرح، گفت: کار تملک تقریبا به اتمام رسیده و این میزان تملک در یک طرح در نوع خود کم سابقه و اقدام بزرگی محسوب می شود.

استاندار قم با بیان این که پروژه در حال حاضر فعال بوده و از پیشرفت نسبتا مناسبی برخوردار است افزود: عملیات اجرایی مسیر اصلی طرح در حال انجام بوده و تلاش می شود تا برای ایام نیمه شعبان با توجه به ازدحام زائر، بخش های مورد نیاز این مسیر، آماده و به صورت موقت در اختیار عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به این که مسیر اصلی پروژه به ۷ تقاطع نیاز دارد افزود: ساخت دو تقاطع در دست اجرا بوده و مابقی نیز به تدریج احداث خواهند شد که امیدواریم با اتمام این بخش ها، کل مسیر پروژه تا پایان سال تکمیل و آماده بهره برداری بشود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در بدنه این طرح منحصر بفرد گفت: با توجه به این که شهر مقدس قم سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر از اقصی نقاط کشور و جهان می‌باشد، لذا سرمایه گذاری در بدنه این طرح عظیم، از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار خواهد بود.

استاندار قم در پایان اظهار داشت: رعایت معماری اسلامی ایرانی و توجه به پیوست فرهنگی در ساخت و ساز بدنه این طرح الزامی است.

تفاوتی در خدمت رسانی به مناطق مختلف قم وجود نداشته باشد

شهردار کلانشهر قم نیز در این بازدید که رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری نیز حضور داشتند، گفت: مدیریت شهری به دنبال توازن در بین مناطق شهری هستند و مسئولان امور شهری در خدمت‌رسانی به مردم نباید هیچ تفاوتی بین مناطق لحاظ نمایند.

محمد دلبری در ادامه افزود: شهرداری قم به دنبال اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های نیمه تمام در شهر قم می باشد تا با بهره برداری از این پروژه ها شاهد عمران و آبادانی شهر کریمه اهل بیت (س) باشیم.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح استقبال از نیمه شعبان، شهرداری قم پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر را از ماه‌های گذشته در دستور کار قرار داده است و انشاءالله مسیر تندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان به بهره برداری می‌رسد.

شهردار قم ضمن بازدید از روند اجرای این پروژه های عمرانی شهرداری قم بر ضرورت تسریع در اجرای دیگر پروژه های زیربنایی شهر قم تاکید کرد و گفت: انتظار داریم این پروژه ها با همکاری و مساعدت همشهریان محترم با شتاب بیشتری عملیاتی و اجرایی گردد.

 

 

 

    نظرات