سیل دیروز ۲۰ واحد مسکونی و صنفی ساری را تخریب کرد

سیل دیروز ۲۰ واحد مسکونی و صنفی ساری را تخریب کرد

http://www.bananews.ir/رئیس ستاد حوادث شهرستان ساری گفت: سیل شدید دوشنبه ۲۹ خرداد، سبب تخریب ۲۰ واحد مسکونی و صنفی در شهر ساری شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عباس حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی بصورت رگبار و رعد و برق و وزش باد در تاریخ ۲۹ خرداد ماه از سمت غرب مازندران شروع و به صورت گسترده در سطح استان به خصوص شهرستان ساری ادامه یافت.

وی افزود: میزان و شدت بارندگی در سطح بخش ها و شهرها و روستاهای شهرستان قابل توجه بوده و دمای هوا در سطح شهرستان از پنج تا ۱۲ درجه کاهش یافت و خسارتهایی را به همراه داشت.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه بارش باران شدید و سیل روز گذشته سبب خسارات جبران ناپذیری در مرکز استان شده است، تصریح کرد: بیشترین خسارات ناشی از مسدود شدن مسیرهای کانالها، انهار و جوی های آب مناطق مختلف شهر بوده که این امر موجب آبگرفتگی تعدادی از منازل مسکونی و واحدهای صنفی و معابر اصلی و فرعی شهر شده است.

وی بیان داشت: بیشترین خسارت ها مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خیابان ۱۸ دی، کوچه های بلوار کشاورز، دخانیات، کوچه شهید بابایی، کوچه رفاه، خیابان پشت صدا و سیما و کوچه سروینه باغ بوده که با توجه به گزارشات اولیه حدود ۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده است.

فرماندار ساری گفت: به منظور جلوگیری از خسارات های احتمالی، واحد خدمات شهری شهرداری با همکاری شهرداریهای مناطق سه گانه، سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر اقدام به تخلیه آب منازل واحدهای صنفی کرده و کارشناسی لازم جهت برآورد خسارات و هدایت خسارت دیدگان به مراجع ذیربط در دست اقدام است.

وی همچنین از خسارت وارده به بخش های راه روستایی شهرستان بر اثر سیل و رانش زمین خبر داد و گفت: این خسارات سبب رانش قسمتی از راه روستاهای گرمستان، آقمشهد، گرمرود، نوده، گرماب و راه محور ساری تاکام به پایین دست امامزاده سه تن شده است که اکیپ راهداری در حال بازگشایی نقاط رانشی است.

 

 

    نظرات