حرکت جهادی سازمان حمل و نقل ریلی در اتمام ایستگاه قونقا

حرکت جهادی سازمان حمل و نقل ریلی در اتمام ایستگاه قونقا

به گزارش شهریار ، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی با حضور در ایستگاه قونقا از آخرین وضعیت عملیات اجرایی این ایستگاه به همراه تنی چند از اعضای شورای شهر بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه قونقا، تنها ایستگاه باقیمانده از خط ۱ است، بیان کرد: با افتتاح این ایستگاه، خط ۱ مترو کامل می شود و شهروندان این منطقه خواهند توانست از خدمات این ایستگاه بهره مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با افتتاح ایستگاه قونقا، حدود پنج هزار نفر به میزان مسافرگیری خط ۱ افزوده خواهد شد و این موضوع در کنار رفع سایر نواقص در ماههای آتی باعث کاهش هدوی (زمان انتظار در ایستگاه) خواهد شد و به نوعی از ۱۵ دقیقه به هشت دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به طولانی شدن پروسه اجرایی خط ۱ عنوان کرد: با تلاش های شبانه روزی مجموعه سازمان حمل و نقلی که حتی در روزهای جمعه نیز تعطیل نمی شود شاهد پیشرفت چشمگیر پروژه مترو، مخصوصاً ایستگاه قونقا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین برگی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا پایان بهمن سال جاری عملیات اجرایی این ایستگاه به اتمام برسد و وارد مدار بهره‌برداری شود تا بعد از سالها انتظار، شاهد اتمام خط ۱ و تقدیم آن به شهروندان باشیم.

وی با اشاره به معماری خاص ایستگاه قونقا اذعان کرد: این ایستگاه با بهره گیری از معماری ایرانی - اسلامی یکی از ایستگاه‌های دارای پیوست فرهنگی است که از این منظر حائز اهمیت تلقی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از ایستگاه به رویداد مهم اعطای مجوز به سازمان حمل و نقل ریلی از سوی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: قبل از این مترو با وجود داشتن دستگاه سیمولاتور (شبیه ساز قطار) راهبران قطار را به شهرهای دیگر از جمله تهران و مشهد برای آموزش اعزام می کرد اما با تلاشهای شبانه روزی ۹ ماهه و بالا بردن کیفیت فرآیند آموزشی، متروی تبریز توانست شاخص های لازم را کسب کند و بعد از این در کنار تهران و مشهد به عنوان قطب آموزشی راهبران قطارهای برقی شناخته ‌شود.

وی گفت: این افتخار در سایه پتانسیل‌های موجود در همکاران سازمان حمل و نقل ریلی محقق شده و در نوع خود برای شهر تبریز افتخار بزرگی قلمداد می شود.

برگی به حضور تبریز در میان سه شهر برتر حوزه نوسازی شرکت واحد نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای عالی ترافیک کشور به پیشرفت چشمگیر چند ماه متروی تبریز نیز اشاره شد و ضمن اذعان به بهره برداری از ایستگاه های باقیمانده خط ۱ در این چندماه، از صداقت مسئولان کنونی در اتمام پروژه ها با توجه به وعده های داده شده، تشکر و قدردانی به عمل آمد و با دیده تعجب به این مسئله نگاه می شد که چگونه در این مدت ۱۰ ماهه، عملیات اجرایی خط ۱ و نواقص آن با لحاظ کیفیت بالا به اتمام رسیده است.

وی در پایان، ضمن تشکر از مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی در تسریع امور اجرایی و رفع نواقص موجود اعلام کرد: مجموعه مترو متشکل از کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان و مسئولان شب و روز نمی شناسند و حتی شاهد هستیم که در روزهای جمعه نیز فعالیت‌های مترو با تمام توان ادامه دارد تا با بهره برداری از ایستگاه‌ها و تقدیم آن به شهروندان، زحمات این عزیزان نیز به بار بنشیند. ما به عنوان خادم مردم از این عزیزان که در عمق ۳۰ متری زمین شبانه روزی در تلاشند، قدردانی می‌کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات