طرح جامع حمل‌ونقل در دست مطالعه است

طرح جامع حمل‌ونقل در دست مطالعه است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری استان تهران گفت: در حال حاضر ۲۴۵ پروژه در بخش راه استان تهران به ارزش بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تکمیل آزاد‌راه شهید همت به سمت کرج، افزایش ظرفیت اتوبان تهران _ کرج، تعویض و ایمنی‌سازی محور هراز، چهار‌خطه کردن جاده کارخانه سیمان از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های در دست اقدام اداره کل راه و ترابرای استان تهران است.

وی هم‌چنین اظهار کرد: چهار خطه‌کردن رباط کریم _ وهن‌آباد _ حسن‌آباد چهار خطه‌کردن محور قدیم تهران _ قم، چهار خطه‌کردن شریف‌آباد به پیشوا، چهار خطه‌کردن محور سوهناک به قوچک و قوچک به لشکرک، چهارخطه کردن محور ایوان کی به آبسرد و چهار خطه کردن محور فیروز‌کوه به سمنان از دیگر اقدامات در دست اجرای اداره کل راه و ترابری استان تهران است.

واحدی ادامه داد: احداث ۱۵تقاطع غیرهمسطح تهران، ۶ خطه کردن محور تهران _ شهریار از جمله پروژه‌هایی است که در حال اجرا است.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران خاطرنشان کرد: سال ۹۰ علاوه بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام همچون پروژه‌های مصوب سفر هیات دولت به استان تهران دیگر پروژه‌های عمرانی بخش راه را تکمیل کردیم.

امسال هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی استان روکش آسفالت می‌شود

وی افزود: امسال روکش آسفالت و بهسازی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را تعریف و آغاز کردیم که در حال حاضر توانسته‌ایم ۳۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را روکش آسفالت و بهسازی کنیم و از هفته‌ی آینده نیز کار در راه‌های اصلی استان آغاز می‌شود تا با فرارسیدن هفته‌ی دولت پیشرفت خوبی به دست آمده باشد.

واحدی گفت: تکمیل و استفاده از سامانه‌های هوشمند و بهره‌برداری از فاز دو سیستم حمل‌ونقل هوشمند در استان تهران نیز از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

طرح جامع حمل‌ونقل استان تهران در دست مطالعه است

مدیر کل راه و ترابری استان تهران با اشاره به طرح جامع حمل‌ونقل استان تهران گفت: این طرح در دست مطالعه است تا در افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۱۰ بتوانیم وضعیت راه‌های استان تهران را به لحاظ ترافیک و افزایش ظرفیت مشخص کنیم.

به گفته‌ی وی، طرح جامع حمل‌ونقل استانی سندی است که در آن همه موارد مربوط به راه‌های استان تهران مشخص می‌شود، برای مثال این سند مشخص می‌کند که کدام راه باید به بزرگراه تبدیل شود تا کار روی آن صورت بگیرد. گلوگاه‌های ترافیکی استان در این سند شناسایی می‌شوند، این طرح جامع نقشه‌ی راه برای مدیران در سال‌های آینده خواهد بود.

ادامه روند کاهش تلفات حوادث جاده‌ای هدف‌گذاری شده است

واحدی هم‌چنین از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل هدف‌گذاری کاهش تصادفات را یاد‌آور شد و اظهار کرد: کاهش تصادفات از سال ۸۹ هدف‌گذاری شده است که طی دو سال به اهداف این طرح رسیده‌ایم و امسال این اقدام ادامه خواهد یافت.

به گفته‌ی وی، در سال ۹۰ تلفات ناشی از تصادفات، ۲۹٫۳ درصد نسبت به سال ۸۹ کاهش یافت، به‌طوری که از ۸۵۳ تن کشته به ۶۰۳ تن کشته در سال ۹۰ رسیدیم، البته این مجموع کشته‌های سوانح جاده‌ای در مجموع استان تهران و البرز است، اما امسال این آمار تفکیک خواهد شد.

نیازمند کمک برای تامین منابع پروژه‌ها هستیم

وی در پاسخ به این سوال که منابع لازم برای اجرای پروژه‌های راه استان تهران برای تامین مشکلی نخواهد داشت، گفت: با توجه به این‌که بخش راه زیرساختی است، همیشه محدودیت منابع به دلیل تعدد و هزینه‌بر بودن پروژه‌ها وجود دارد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران افزود: بیش از ۲۰ درصد جمعیت و راه‌های کشور در تهران وجود دارد، ضمن آنکه این استان ترافیک بیشتر از ظرفیت‌ راه‌ها پیش‌بینی شده است که برای رفع این موضوع نیازمند کمک برای تامین منابع هستیم تا پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تر به اتمام برسد.

واحدی هم‌چنین اظهار کرد: هر سال به ترافیک تهران اضافه می‌شود و متناسب با آن باید محور‌های اساسی استان توسعه پیدا کند، بدین منظور نیازمند منابع برای اجرای پروژه‌های تعریف‌شده هستیم.

 

    نظرات