آزادسازی کشف قیمت برای عرضه بیشتر سیمان بورسی

آزادسازی کشف قیمت برای عرضه بیشتر سیمان بورسی

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت‌: برخی دلایل موجب شده تا شرکت‌های سیمان عرضه محصول در بورس کالا نداشته باشند بنابراین لازم است آزاد شدن کشف قیمت در بورس صورت گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پورخلیل اظهار کرد: در بورس قیمت کشف می‌شود و عرضه‌کننده قیمت پایه می‌گذارد و اگر تقاضا باشد قیمت ممکن است بالاتر برود؛ بنابراین در بورس نباید کسی قیمت تعیین کند.

وی گفت:‌همچنین برای حضور سیمان در بورس کالا لازم است یکسری مقررات‌زدایی شود؛ یعنی مقررات دست و پاگیر برداشته شود که از آن جمله ضمانت‌نامه‌های بانکی برای عرضه‌کنندگان است که با رفع این مقررات شرکت‌های سیمان راحت‌تر محصولات خود را عرضه می‌کنند. دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره برنامه‌های این صنعت برای ورود کالاهای سیمان به بورس نیز گفت: کارگروهی تشکیل شده که ریشه آن به کمیته ماده یک طرح جامع سیمان برمی‌گردد که تکلیف کرده ورود سیمان به بورس کالا به طور اهم (همه شرکت‌های سیمان) در کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان بورس کالا، انجمن سیمان، بازرگانی داخلی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت صنایع معدنی این وزارتخانه به همراه نمایندگان سازمان حمایت تشکیل شده و چندین جلسه به منظور بررسی راهکارهای لازم جهت تداوم عرضه محصولات سیمان در بورس کالای ایران برگزار کرده است. پورخلیل افزود: در این جلسات بر آن هستیم که محاسن و معایب کار روشن و شفاف شود و انشاءالله یک تصمیم جامع برای ورود سیمان گرفته شود.

    نظرات