وزير نيرو طرح سامانه برق خورشيدي پنج كيلوواتي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع برق استان سمنان، وزير نيرو در آئين افتتاح اين طرح با بيان اين كه اين اقدام يكي از مهمترين برنامه ها براي راه اندازي طرح هاي توليد انرژي است اظهار كرد : استفاده از 550 هزار واحد نيروگاه از ظرفيت منازل مسكوني براي توليد برق ، بي نظير است .
علي اكبر محرابيان با اشاره به اين كه توليد برق از سامانه هاي خورشيدي ، با هدف تامين برق بخشي از نياز شهرها و روستاها با ارزانترين ، بهترين و سالم ترين روش انجام مي شود گفت : اجراي اين طرح، گامي مهم و موثر در حفظ محيط زيست محسوب شده و اين برق توليدي ، برقي بسيار ارزشمند و اقتصادي است .
وي از دست اندركاران اين طرح به ويژه سپاه پاسداران ، بانكها و همه عوامل اجرا قدرداني نموده و اظهار كرد: افتتاح اين واحد نيروگاهي پنج كيلو واتي به صورت نمادين، از مجموع 550 هزار واحد به شمار مي رود .
معاون وزير نيرو و رئيس سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي در ادامه اين آئين يادآور شد : توليد برق خورشيدي ، روشي مدرن و بهترين روش حمايتي است كه با هماهنگي وزارت رفاه، جزء مشاغل خانگي محسوب مي شود .
محمود كماني با اشاره به اين كه توليد برق 550 هزار واحد پنج كيلوواتي ، اقدامي بي نظير در سطح جهان است افزود : در مرحله نخست ، 110 هزار واحد نيروگاهي پيش بيني شده كه سه هزار واحد به استان سمنان اختصاص يافته و از سوي نهادهاي حمايتي مشخص شده ، در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد و شركت هاي توانمند نيز تعيين گرديده تا احداث نيروگاه ها را به انجام برسانند .
وي با عنوان اين كه قيمت خريد از اين سامانه هاي حمايتي به قيمت بسيار مناسب دوهزار و200 تومان به ازاي هر كيلووات ساعت است كه اميدواريم با هماهنگي نهادهاي حمايتي و مجموعه شركتهاي توزيع برق ، اين طرح به نحوي شايسته و مطلوب انجام شود .
وي تصريح كرد : از مجموع 110 هزار واحد نيروگاهي پيش بيني شده در مرحله اول ، 60 هزار واحد شناسايي گرديده و 25 هزار خانوار ارزيابي شده اند تا اين واحدهاي نيروگاهي در موعد مقرر نصب شوند .
مديرعامل شركت توزيع برق استان سمنان در ابتداي اين آئين گفت : از محل تفاهم نامه منعقد شده ، سه هزار واحد نيروگاه پنج كيلوواتي به اين استان اختصاص دارد كه 106 واحد آن در حال آماده سازي براي نصب است و در اين مراسم به صورت نمادين، به نيابت از 52 واحد آماده شده ، افتتاح و بهره برداري مي شوند .
سيدمحمد حسيني نژاد تصريح كرد : اين طرح با همكاري بسيج سازندگي ، معاونت روستايي استانداري ، كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي استان با هماهنگي و نظارت اين شركت در سطح استان اجرايي مي شود .
وي خاطرنشان كرد: از مجموع يك هزار و 548 واحد معرفي شده از سوي نهادهاي حمايتي ، 988 واحد تائيد گرديده و 278 مورد در سيستم ثبت و 52 نيروگاه پنج كيلوواتي هم نصب شده است .
وي اضافه كرد: به ميمنت ايام الله دهه مبارك فجر امسال و همزمان با بهره برداري از سامانه هاي برق خورشيدي ، 48 پروژه عمراني برق رساني در حوزه ساخت توزيع برق استان سمنان با مبلغ 736 ميليارد و 711 ميليون ريال افتتاح مي شوند .
گفتني است : در آئين افتتاح و بهره برداري از سامانه هاي پنج كيلوواتي حمايتي استان كه با حضور وزير نيرو، استاندار سمنان ، معاون وزير تيرو در آب و آبفا ، نماينده مردم شريف شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي ، فرماندار و امام جمعه دامغان و جمعي از مسئولان همراه بود ، از تعدادي توليد كننده برق خورشيدي خانگي نيز تقدير به عمل آمد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات