نیکزاد: برای ارایه تسهیلات مسکن‌ مشکل دارید اطلاع دهید، حلش کنم

نیکزاد: برای ارایه تسهیلات مسکن‌ مشکل دارید اطلاع دهید، حلش کنم

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت پروژه حرم تا حرم گفت: این پروژه را به جد دنبال می‎کنیم و مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد با بیان اینکه مسکن اثر اقتصادی دارد که می‌توان به کاهش تورم، صنعتی سازی، خودباوری، صدور خدمات فنی و مهندسی و رضایت مردم اشاره کرد، افزود: هر جا راه باشد، آنجا توسعه می‌یابد در غیر این صورت رشد قابل توجهی در منطقه صورت نمی‌گیرد.

وی درباره پرداخت اعطای تسهیلات بانکی استان به بخش راه و شهرسازی در سهمیه سال ۹۰ ، گفت: بانک‎ها باید سهمیه خود را تا شهریورماه تمام کنند.

نیکزاد خطاب به مدیران بانک‎ها گفت: ارایه تسهیلات برای بافت‎های فرسوده هیچ مشکلی برای بانک‎ها ندارد و اگر مشکلی وجود دارد، اطلاع دهید تا آن را رفع کنم و اگر مشکلی نیست، ۲۰ درصد به مسکن لااقل مسکن روستایی اختصاص دهید که برایتان برکت می‎آورد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکهBOT فرودگاه مشهد تا پایان سال جاری باید تمام شود، افزود: ۱۰۶ هزار متر مربع پارکینگ و ۱۰ هزار متر مربع توسعه فرودگاه مشهد نیز ظرف یک ماه آماده شود.

وی در ادامه خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: باید مشکلات سامانه اطلاعات متقاضیان مسکن مهر ظرف یک هفته حل شود زیرا خراسان رضوی، تنها استانی است که با سایت هماهنگ نیست و هنوز سامانه ورود اطلاعات متقاضیان مسکن مهر در این استان، سامان ندارد.

نیکزاد تخصیص اعتبار کنارگذر چناران را ۱۰۰ درصد خواند و افزود: باید واحدهای شهرهای جدید، ۳۲ هزار واحد برای شهرهای بالای ۲۵ سال، ۱۰ هزار واحد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰۰ واحد در بافت قدیم تا پایان سال افتتاح شود.

وی از در نظر گرفته شدن ۴۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه برقی کردن قطار مشهد ـ تهران خبر داد و افزود: برای توسعه راه آهن مشهد نیز پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی خواستار اتمام تراک‌بندی تهران - مشهد که ۲۷۲ کیلومتر در استان خراسان رضوی است، در دهه فجر شد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در دهه پیشرفت و عدالت کارهایی در راستای عدالت انجام شده است، اشاره کرد و گفت: این سخن رهبری، گواه این است که ما آدرس را در مسیر درست آمده‌ایم و این افتخار است؛ باید به کارمان رنگ و جلای معنوی بدهیم زیرا به تنهایی نمی‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.

نیکزاد خطاب به مسوولان گفت: قول بدهید با تلاش مستمر کارنامه ۹۱ را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که بهتر از سال ۹۰ باشد.

    نظرات