افزایش طول آزادراه های کشور به ۳۰۰۰ کیلومتر تا پایان سال

افزایش طول آزادراه های کشور به ۳۰۰۰ کیلومتر تا پایان سال

http://www.bananews.ir/رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از افزایش طول آزادراه‌های کشور از ۲۳۰۰ کیلومتر به ۳۰۰۰ کیلومتر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفت و گو با ایسنا درباره آزاد‌راه‌های کشور با بیان این‌که در سال ۹۰ اداره کل نظارت بر بهره‌برداری آزاد‌راه‌ها در سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ایجاد شده است، ادامه داد: امروزه با توجه به این‌که دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزاد‌راه در سراسر کشور وجود دارد و میزان آن نیز تا پایان سال جاری به سه هزار کیلومتر افزایش می‌یابد، با تشکیل اداره کل نظارت بر بهره‌برداری از آزاد‌راه‌ها مسوولیت نگهداری از آزادراه‌ها را برعهده‌ی این سازمان‌ها قرار داده‌ایم.

افندی‌زاده با تاکید بر این‌که امسال باید بر نگهداری و نظارت آزاد‌راه‌ها توجه زیادی کرد، تصریح کرد: مسوولیت نگهداری ۲۰۰ هزار کیلومتر راه‌های شهری و روستایی در کشور برعهده‌ی مدیران کل است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: استفاده از سیستم الکترونیک اخذ عوارض در راه‌های اصلی کشور که معادل ۳۶ هزار کیلومتر بزرگراه و آزاد‌راهی است که ۸۵ درصد از تردد کشور را شامل می‌شود، در اولویت سطح سرویس‌ها است.

وی با تاکید بر این‌که ایمنی یکی از بخش‌هایی است که با توجه به افزایش سوانح رانندگی در سال ۸۳ و ۸۴ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: طی سال‌های ۸۳ و ۸۴، ۲۰۷ هزار کشته در جاده‌های کشور داشتیم و براساس یک کار بزرگ روند رشد آن متوقف شد.

افندی‌زاده ادامه داد: براساس این روند طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ شاهد روند کاهشی تلفات جاده‌ای شدیم، به گونه‌ای که در سال ۹۰ تلفات به ۲۰ هزار نفر کاهش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۱۴ هزار نفر از این ۲۰ هزار نفر در جاده‌های برون شهری و روستایی بوده‌اند، گفت: شش‌ هزار نفر نیز تلفات در درون شهرها داشته‌ایم، بنابراین می‌توان گفت که در کل کشور شاهد کاهش ۱۴٫۴ درصدی تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی بوده‌ایم.

افندی‌زاده با بیان این‌که در ۱۳ استان مرکز مدیریت راه‌های کشور به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این رقم به ۲۵ استان افزایش یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از افزایش دوربین‌های تصویری در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: امسال ۱۴۰ دوربین تصویری در سراسر کشور به ۳۸۶ دوربین افزایش یافته و هم‌چنین دستگاه‌های تردد‌شمار نیز از ۸۳۰ عدد است، به هزار و ۱۳۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

    نظرات