احداث مدرسه در تهران با اولویت مجتمع‌های مسکن مهر فاقد مدرسه

احداث مدرسه در تهران با اولویت مجتمع‌های مسکن مهر فاقد مدرسه

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مدرسه‌سازی در پایتخت نسبت به سال ۹۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمدی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره احداث واحدهای آموزشی در مجتمع‌های مسکن مهر، گفت: احداث مدرسه و واحد آموزشی در تمام سایت‌های مسکن مهر آغاز شده و مجتمع‌هایی که فاقد مدرسه هستند، در اولویت احدث مدرسه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تعداد واحدهای آموزشی احداث شده ممکن است در آینده جوابگوی جمعیتی که در این مجتمع‌ها ساکن خواهند شد، نباشد که باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل باید اتخاذ شود و مدارس بر اساس جمعیت مجتمع‌ها احداث شود که لازمه آن یک همت جمعی است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در پروژه‌ای همچون پرند که بزرگترین سایت مسکن مهر کشور است، احداث حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده که برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیتی که در این منطقه ساکن خواهند شد، تعداد مدارس احداث شده قطعا پاسخگو نخواهد بود و باید مدارس بیشتری در این مکان احداث شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از متقاضیان مسکن مهر زوج‌های جوان هستند که هنوز فرزندی ندارند، لذا فرصت برای احداث مدرسه در این سایتها وجود دارد، اما باید برنامه‌ریزهای آن به موقع انجام شود.

محمودی با بیان اینکه احداث مدرسه در این مناطق با همکاری خیرین مدرسه‌ساز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات خوبی برای نوسازی مدارس اختصاص یافته است و پیش بینی می‌کنیم مدرسه‌سازی در پایتخت نسبت به سال ۹۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: تعاونی‌هایی که تعهد آنها برای احداث واحد بالاست، متعهد به احداث مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر هستند، ضمن آنکه سازمان نوسازی مدارس نیز اعتبارات خوبی را برای احداث مدرسه در این پروژه‌ها در نظر گرفته است.

 

    نظرات