اعطای نشان مقررات ملی ساختمان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

اعطای نشان مقررات ملی ساختمان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اعلام کرد؛ در مراسمی که در تاریخ ۲۸ خرداد در سالن همایشهای وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تندیس عالی مقررات ملی ساختمان و لوح تقدیر وزارتخانه مذکور به امضای وزیر راه و شهرسازی و توسط معاون وزیر به مهندس فرخزاد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اهدا شد. معارفی افزود؛ این لوح هر ساله پس از بررسی های کشوری و رصد سازمانهای مرتبط با نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان به سازمانهای برتر اعطا می گردد.سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بر اساس عملکرد شایسته اعضا و هیئت مدیره آن تاکنون مفتخر به دریافت ۳ نشان کشوری در اجرای مقررات ملی ساختمان و دو نشان در ارتباط با اجرای بهینه کیفیت مسکن مهر شده است.

شایان ذکر است مهندس فرخزاد رئیس سازمان نیز در این همایش به نمایندگی از سازمان نظام مهندسی استان قزوین به عنوان استان برگزیده در رعایت مقررات ملی ساختمان در بین ۳۱ استان کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این همایش مهندس فرخ زاد به بیان کلیاتی در نحوه اجرا و لزوم اعمال مباحث بیست گانه مقررات ملی پرداخته و تصریح کرد؛ مسکن مهر زمینه مناسبی برای اجرای مقررات ملی ساختمان بوده و توانسته ایم در این راستا مقررات ملی ساختمان را هم در طرح و هم در اجرا به طور کامل اعمال نماییم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: در استان قزوین سازندگان مسکن تلاش خود را هم در حوزه های مهندسی و هم اجرای قوانین انجام دادند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۵ هزار واحد مسکونی مهر در استان قزوین وجود دارد که ۱۲ هزار از این واحدها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مابقی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر احداث شده است که همه این واحدها مجری ذیصلاح داشته است.

وی با بیان این که مقررات ملی ساختمان در هر استان از پایتخت الگو می گیرد، ‌گفت: هر اقدامی در این راستا در تهران انجام شود به منزله یک الگو برای سایر استان ها می باشد.

یادآوری می گردد مباحث مقررات ملی ساختمان برگرفته از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بوده که در جهت اجرای اصولی در ساخت و سازها و احداث ساختمانهای مقاوم در جهت بهره برداری ایمن و آسایش احاد جامعه نگارش شده و به صورت مجموعه مقررات ملی ساختمان لازم الاجرا می باشد.

شایان ذکر است در این مراسم با اهدای نشان از شهرداری قزوین و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز تقدیز شایسته به عمل آمد که این امر نشانگر تعامل مثبت دستگاههای اجرایی استان در اجرای قوانین مرتبط با عمران و آبادی استان است.

 

 

    نظرات