کاهش دوره صدور قبض آب به ۴۵روز

کاهش دوره صدور قبض آب به ۴۵روز

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از نامه نگاری با مشترکان بالای ۵۰ هزار تومان مصرف در هر دوره خبر داد و گفت: دوره صدور قبوض از ۱۰۰ به حدود ۴۵ روز کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پرورش در یک نشست خبری به تشریح جدیدترین برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی و ایجاد شبکه های فاضلاب در کلانشهر تهران پرداخت و گفت: هم اکنون در استان تهران ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک وجود دارد که تا پایان سال جاری به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بالغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه برای آبرسانی به ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سال ۹۱ برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: در شهر تهران با اقداماتی که در دست است، تعداد مشترکان جدید فاضلاب به ۱ میلیون نفر خواهد رسید.

پرورش با اعلام اینکه برای سال جاری احداث ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه جدید آب و فاضلاب برنام ریزی شده است، ادامه داد: همچنین احداث ۲۲۵ هزار مترمکعب مخزن جدید، ۲۰۰ کیلومتر توسعه شبکه، ۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۱۵۰ کیلومتر نیز خط انتقال از دیگر برنامه های سال ۹۱ خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو از پروژه حضرت قمر بنی هاشم به عنوان طرح اتصال تصفیه خانه های آب تهران برای یکسان سازی کیفیت آب در کلیه مناطق پایتخت خبر داد و بیان داشت: مجموع پروژه ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و فروش اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات آبفا تامین می شود.

وی یکی دیگر از مهمترین پروژه های امسال آبفای استان تهران را تکمیل آبرسانی از سد ماملو برای استفاده در جنوب تهران دانست و افزود: انتقال ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد ماملو که ۹۰ میلیون مترمکعب آن مستقیما در جنوب تهران استفاده خواهد شد، برنامه ریزی شده است.

به گفته پرورش، این پروژه در ۳ ماهه سوم سال جاری با ایجاد ۸۷ کیلومتر خط انتقال به تصفیه خانه های جنوب تهران خواهد رسید. علاوه بر آن، اجرای شبکه های جدید فاضلاب نیز از برنامه هایی است که به بهبود کیفیت آب در شهر ۱۲٫۵ میلیون نفری پایتخت خواهد انجامید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه اجرای کامل شبکه فاضلاب تهران ۸۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای استفاده در صنعت و کشاورزی ایجاد می کند، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های آبفا، امنیت آب تهران است و در این زمین همیشه نشست ها و مذاکراتی با سایر دستگاه ها انجام می شود.

وی انتقال آب از سد ماملو به تهران را یکی از طرح های مهر ماندگار اعلام کرد و بیان داشت: هم اکنون از ۷۰ مخزن آب موجود در تهران، ۴۰ مخزن مستقیما از آب سطحی استفاده می کند و در ۳۰ چاه نیز آب سطحی با آب چاه مخلوط می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، از احتمال بدهی ۴۰ میلیارد تومانی سازمان هدفمندی به آب و فاضلاب تهران خبر داد و اظهار داشت: اتمام شبکه فاضلاب تهران به ۴ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که البته با صرف ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که تاکنون طرح پیشرفت داشته است، این میزان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

پرورش از تامین مالی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خارج از بودجه سال جاری برای اجرای پروژه ها و طرح های مختلف آب و فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: ۱٫۵ درصد کل آبرسانی به تهران از طریق بخش خصوصی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت صدور قوبض آب، وصول مطالبات معوق و همچنین سخت گیری هایی که پس از اجرای فازاول هدفمندی در رابطه با دریافت مبالغ آب بهاء از مردم انجام می شود، گفت: یکی از اقداماتی که برای کاهش هزینه های آب مردم انجام داده بودیم، اعلام آمادگی برای تفکیک کنتورهای آب منازل بوده است.

وی در این زمینه که در مواردی در قبوض جدید بدون بدهی قبلی، اخطار قطع آب درج شده است، افزود: معمولا چنین قبوضی نباید صادر شود، با این حال احتمال اشتباه در اینگونه موارد وجود دارد و در صورت وجود اینگونه مسائل مردم می توانند پیگیری کنند.

پرورش همچنین از نامه نگاری با مشترکان دارای قبوض بالای ۵۰ هزار تومان خبر داد و گفت: از طریق ارسال نامه از این مشترکان درخواست می کنیم در صورت داشتن اعتراض و یا هرگونه موارد دیگر اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو از برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت و ایجاد نرم افزار آن در آب و فاضلاب تهران خبر داد و بیان داشت: این طرح در ۳ نقطه تهران به صورت پایلوت اجرا شده و از این طریق ارتباط مردم با سازمان آب قطع و با دفاتر پیشخوان برقرار می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در زمینه وضعیت مطالبات معوق آب و فاضلاب تهران از مشترکان و صدور قبوض آب، گفت: هم اکنون دوره وصول قبوض آب از ۱۰۰ روزه به ۴۵ تا ۵۰ روز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مشترکان آب مصرف کننده کمتر از ۱۸مترمکعب در هر دوره مشکلی از بابت پرداخت آب بها ندارند اما مشکل ما با مصرف کنندگان بزرگی است که دارای انشعاباتی هستند اما در پرداخت آب بها، معوقاتی ایجاد شده است.

پرورش، انشعابات نیروهای مسلح را دارای معوقات در پرداخت آب بها اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۹۰ درصد پرداخت قبوض در تهران غیرحضوری و از طریق اینترنت و دستگاه های خودپرداز انجام می شود.

 

 

    نظرات