شرکت های آلاینده اهواز و حومه به وظایف خود عمل کنند/ سرانه فضای سبز شهر با پرداخت به موقع عوارض شرکت های آلاینده به استاندارد کشوری میرسد

شرکت های آلاینده اهواز و حومه به وظایف خود عمل کنند/ سرانه فضای سبز شهر با پرداخت به موقع عوارض شرکت های آلاینده به استاندارد کشوری میرسد


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز سیاوش محمودی پنج‌شنبه چهارم اسفند ماه در جشنواره گل های کاغذی اهواز همدل اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره مردمی است و جای چنین مراسم‌هایی در اهواز بسیار خالی است، در واقع ضروری است چنین مراسماتی مرتب و با برنامه ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف در اهواز برگزار شوند.

وی افزود: همه می دانیم که شهر اهواز در صدر آلوده ترین شهر‌های ایران و در برخی مواقع حتی به عنوان آلوده ترین شهر دنیا نیز معرفی شده است‌، فضای سبز و توسعه آن یکی از ابزاری است که می تواند تا حدود بسیار زیادی جلوی این آلودگی را بگیرد.

محمودی تصریح کرد: عوارضی که قانون‌گذار برای شرکت‌هایی که سبب آلودگی شهرها می شوند مشخص کرده است نیز باید در محیط زیست هزینه شوند تا تنفس شهر را بهتر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز توضیح داد: عوارض آلایندگی یک ابزار قانونی برای شهرداری‌ است اما متاسفانه تاکنون امسال به دلایل مختلف هیچ شرکتی عوارض آلایندگی خود را به شهرداری اهواز پرداخت نکرده است، مجموع عوارضی که امسال شهرداری اهواز باید دریافت می کرد نزدیک به ۸۰۰ میلیارد است، اگر این میزان در حوزه محیط زیست و عمرانی هزینه شود قطعا سبب تحول در شهر می شود.

وی با تاکید بر هزینه کرد بخش زیادی از عوارض آلایندگی در حوزه محیط زیست ادامه داد: انتظار می رود شرکت‌هایی که در حوزه شهر و حومه اهواز هستند به تکالیف خود عمل کنند، سرانه سبز اهواز نسبت به متوسط کشوری که ۲۵ متر مربع است بسیار کمتر بوده که بدون در نظر گرفتن کمربند سبز ۱۲ متر مربع است؛ با وجود کمربند سبز نیز میانگین فضای سبز شهری در اهواز نزدیک ۱۸ مترمربع است.

محمودی با اشاره به لزوم افزایش بوستان‌های اطراف شهر ادامه داد: حفظ و نگهداری از فضای سبز پس از کاشت، یکی از مسائل مهم در ایجاد فضای سبز پایدار است برای اینکه علاوه بر وظایف ذاتی شهرداری باید مشارکت مردمی همراه فضای سبز شهر باشد و همه ما در این کار احساس مسئولیت کرده و در حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار نهال در چندماه آینده در اهواز کاشته می شود، تصریح کرد: اگر احساس مسئولیت نسبت به شهر و همدلی میان همه ایجاد شود، مطمئنا شهر اهواز زیباتر خواهد شد، علاوه بر آن بر اساس گزارش شهردار اهواز برای توسعه فضای سبز بومی و متناسب با هویت اهواز، ۴ هزار نخل نیز طی جشنوار نخل در اهواز کاشته می شود. لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات