هزینه مولدسازی در اصفهان صرف مباحث عمرانی شود

هزینه مولدسازی در اصفهان صرف مباحث عمرانی شود

    هزینه مولدسازی در اصفهان صرف مباحث عمرانی شود

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مولدسازی اتفاق خوبی است که البته در استان نیز شاهد مصادیق آن خواهیم بود. پیشنهاد می‌دهیم که رئیس شورا و شهردار درخواست کنند اگر قرار است مولد سازی در شهر و استان ما رقم بخورد، هزینه‌های به دست آمده را صرف مباحث عمرانی کنند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در نطق میان دستور هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره جوان فرمودند جوان‌های انقلابی امروز از جوانان اول انقلاب بهترند، معرف، عمق و بصیرتشان بیشتر است.

    وی گفت: امروز نقطه قوت انقلاب اسلامی ایران جوانان و نوجوانان هستند. این قشر حضور پرشور خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده و خواهند داد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر قرار است پیچ‌های تند و سخت را پشت سر بگذاریم قطعا با این جوانان آینده خوبی خواهیم داشت اما دقت هم داشته باشیم که دشمن تا به دنبال مسلح ما از تمام ابزار و ادوات خود برای مقابله با جوان‌های خود استفاده می‌کند.

    وی با تقدیر از حرکت انقلابی رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی در دور دوم سفرها، به بوشهر از پنج مدیر موفق جهادی تجلیل کرد و البته در کنار آن پنج مدیر را نیز بعد از بررسی‌ها عزل کرد. چه خوب است که شهردار اصفهان نیز نگاهی به کابینه خود بیندازد و از مدیران موفق تجلیل و اگر کسی توان همکاری ندارد را از کابینه پیاده کند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت گفت: مولدسازی اتفاق خوبی است که البته در استان نیز شاهد مصادیق آن خواهیم بود. پیشنهاد می‌دهیم که رئیس شورا و شهردار درخواست کنند اگر قرار است مولد سازی در شهر و استان ما رقم بخورد، هزینه‌های به دست آمده را صرف مباحث عمرانی کنند.

    وی با اشاره به بودجه سال آینده گفت: طبیعتا در تصویب بودجه رویکرد عمرانی ویژه‌ای داشتیم. شاید این مبلغ گوشه‌ای از رینگ چهارم حفاظتی و کمربندی شمال و هزاران طرح تعریض را بگیرد اما باید بتوانیم از مولدسازی در حوزه مترو استفاده کنیم.

    مهروی پور اظهار کرد: لازم است حتما به پروژه‌ اتوبوس‌های تندرو سرعت بخشیده شود. در مسیر خیابان مسجد سید نیز باید بازنگری صورت گیرد زیرا مردم در این خصوص بهره لازم را نمی‌برند.

    وی با اشاره به لزوم پارکینگ سازی گفت: ساختارهایی را ایجاد کرده‌ایم که هنوز به میدان نیامده است مانند پارکینک زیرسطحی توحید. نیاز است یک جهاد ویژه در موضوع پارکینگ‌ها داشته باشیم. هرچند استفاده از حوزه حمل و نقل عمومی مورد تاکید است.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع ساختمان‌های ناایمن گفت: از شهردار خواهش می‌کنیم گزارش دهد که امسال چه تعداد از این ساختمان‌ها ایمن شد. نباید منتظر حادثه بمانیم و از اکنون باید پیشگیری کنیم.

    وی با اشاره به حوزه فرهنگی بیان کرد: باید در طراحی و ایده پردازی فعالیت‌ها به علت تقارن نوروز و ماه رمضان دقت داشته باشیم. از گروه‌های جهادی حمایت شود و مدیران مناطق نسبت به این امر توجه داشته باشند تا معضلات حوزه‌های مختلف این گروه‌ها بررسی و حل شود.

    مهروی پور با اشاره به کارگاه هنری با موضوع جوانی جمعیت گفت: این کار فرهنگی تمیز جای سپاس‌گزاری دارد و امیدواریم به زودی اکران شود.

    وی با اشاره به منطقه ۴ شهرداری اصفهان و مشکلات این منطقه گفت: این منطقه به عنوان برخوردار شناخته می‌شود اما دچار مشکلات زیادی است. خیابان همدانیان در این روزها ترافیک شدیدی دارد. چند نهاد خدمت رسان در این خیابان فعالیت می‌کنند که باید نسبت به وضعیت آن توجه کنند. در حوزه تملک‌ها و تعریض خیابان بازارچه نیز باید اقدام شود. همچنین موضوع شهرک زاینده رود نیز مورد توجه است. در زمان شکل گیری این شهرک سرانه‌های مختلف را ندیدند و امروز دچار مشکل هستیم.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پارک طبیعی بسیار خوبی در شرق اصفهان وجود دارد که می‌تواند فوق العاده موثر باشد. نسبت به کارکردهای مختلف این پارک باید گزارش داده شود و حمایت‌های لازم برای پیگیری وضعیت این پارک و ظهور قابلیت‌های فرهنگی، زیست محیطی و... آن صورت گیرد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات