تضمین کیفیت، لازمه حفظ سرمایه های ملی در بخش عمرانی است

تضمین کیفیت، لازمه حفظ سرمایه های ملی در بخش عمرانی است

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور استان های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، اجرای پروژه های عمرانی را مستلزم صرف هزینه های گزاف دانست و گفت: لازمه حفظ این سرمایه های ملی تضمین کیفیت طرح های عمرانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان، با بیان اینکه زندگی انسان ها وابسته به پروژه های عمرانی و ساخت و ساز های شهری و روستایی هستند، افزود: لازمه بهره برداری مناسب از هزینه های کلانی که صرف این میزان پروژه عمرانی می شود، افزایش کیفیت و حفاظت از آنهاست.

وی یادآور شد: وظیفه این آزمایشگاه پیش از اجرای پروژه ها، حین و بعد از اتمام عملیات بررسی میزان کیفیت مصالح، روش های اجرایی و پروژه نهایی اجرا شده می باشد.

نژاد صفوی بررسی و نظارت بر کیفیت پروژه های عمرانی را مانعی در برابر اتلاف منابع و هزینه ها و در نهایت جلوگیری از آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: در صورتی که پروژه های عمرانی بدون این نظارت ها و آزمایش ها صورت گیرد، عدم برخورداری از کیفیت مناسب تبعات گسترده از جمله آلودگی های زیست محیطی و صوتی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حوزه مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای کلان را سرمایه های عظیمی دانست و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در فرامین و پیام نوروزی خود فرموده اند، تمامی بخش های مختلف مسوولیت پاسداری و حفاظت از سرمایه های ملی را بر عهده دارند.

وی کیفی سازی پروژه های عمرانی را دارای تبعات و مزایای اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: دقت در کیفیت این ساخت و ساز ها می تواند، آرامش روانی مردم را تضمین و آنان را با میزان توجه دولت به کیفی سازی آشنا سازد.

نژاد صفوی به وجود آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک در تمامی استان ها و نواحی مهم اشاره کرد و افزود: امروز این آزمایشگاه با بالاترین تکنولوژی ها در تلاش برای تضمین کیفیت ساخت و سازهای صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی هستند.

 

 

    نظرات