افزایش ظرفیت سالن اجلاس سران به ۱۸۰۰ نفر

افزایش ظرفیت سالن اجلاس سران به ۱۸۰۰ نفر

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی مرکز همایش‌های بین‌المللی از اتمام عملیات اجرایی این پروژه به وسعت ۶۰ هزار متر مربع در شهریور ماه امسال با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد امروز جمعه نهم تیرماه در بازدید از مراحل اجرایی مرکز همایش‌های بین‌المللی، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح جدید مرکز همایشهای بین المللی ایران معرف به سالن اجلاس سران در ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ با کارفرمایی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است که امیدواریم ظرف شش ماه از زملان آغاز این پروژه به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سالن اجلاس در گذشته ۲۴ هزار متر مربع بوده است که در طرح جدید همزمان با افزایش ظرفیت سالن اصلی در ۳۶ هزار متر مربع ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پارکینگ طبقاتی و محوطه سازی احداث می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۶۰ درصد است، گفت: در کنار پروژه‌های سالن اجلاس به منظور استقبال در یک روز از ۱۲۰ هیات عالی رتبه در فرودگاه مهر آباد ساختمان تشریفات (پاوین) در این فرودگاه ساخته می‌شود که در نهم اسفند ماه زمین تحویل پیمانکار شده است که شامل ۲۰۰۰ متر مربع پاویون، ۸۰۰ متر مربع یگان حفاظت و ۳۰۰۰ متر مبع محوطه سازی است.

وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: در طرح توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی ۹۳۲۲۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۶۱۵ تن آرماتوربندی، ۱۵۶۱۵ مترمربع قالب بندی، ۱۳۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۲۵۲۷ تن نصب اسکلت انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سالن جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) ظرفیت ۱۴۲ هیات با چینش دو به علاوه سه (دو نفر اصلی و سه نفر همراه) و ۱۲۰ نفر ناظر در طبقه بالا دیده شده است.

نیکزاد با بیان اینکه ۳۸۰ مترمربع برای خبرنگاران در مرکز همایش‌های بین‌المللی ایران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در طرح جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) انعکاس صدا با استفاده از شبکه ‌های چوبی و پارچه‌های مخصوص به کمترین حد رسیده است. همچنین فضاهای ساخته شده شامل پارکینگ و ساختمان تشریفات و پشتیبانی در زیر زمین ساخته شده است که همطراز با زمین خواهد شد و برای فاضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: گنبد بنا مخروطی و با اسکلت فلزی است و سقف آن پانل ساندویچی و ارتفاع آن از کف ۳۶ متر است همچنین سالن‌های آمفی‌تئاتر، محل برگزاری نشست‌های اختصاصی سران کشورها، محل‌های پذیرایی و پارینگ با دهنه ۸ متر که مورد استفاده برای خودروهای تشریفات باشند از جمله ویژ‌گی های بنای جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) است.

 

 

    نظرات