هزینه هر شهروند تهرانی از فاضلاب تعیین شد

هزینه هر شهروند تهرانی از فاضلاب تعیین شد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آبفای استان تهران از صرف هزینه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر در پایتخت برای ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها خبر داد و گفت: سهم هر مشترک برای اسفاده از شبکه فاضلاب جدید در مناطق مختلف بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پرورش در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی آبفای تهران به منظور ایجاد شبکه های جدید فاضلاب گفت: هم اکنون در مناطقی که توانسته ایم شبکه فاضلاب ایجاد کنیم، خودمان به دنبال این هستیم که مردم برای اتصال شبکه های فاضلاب خانگی به شبکه اصلی اقدام کنند.

مدیرعامل آبفای استان تهران اظهار داشت: هم اکنون پیش فروش‌هایی در مناطقی از شهر به صورت اقساطی انجام می شود، البته برخی موارد است که مشترکان یکسال قبل هزینه انشعاب فاضلاب را پرداخت کرده اند و امروز خدمات می‌گیرند اما برخی موارد نیز وجود دارد که شبکه فاضلاب ایجاد می شود و بلافاصله قابل واگذاری است.

پرورش ادامه داد: در حال حاضر هزینه های مربوط به انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف تهران که به صورت اقساطی نیز قابل دریافت است، تفاوت دارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: برای هر اشتراکی که هم اکنون در تهران خدمات فاضلاب می گیرد، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و بیشتر هزینه خواهد داشت؛ در مجموع این رقم بالغ بر ۳۷۵۰ میلیارد تومان است.

وی از دریافت هزینه ۷۰۰ هزار تومانی برای اتصال فاضلاب‌های خانگی به شبکه اصلی در برخی از مناطق تهران خبر داد و اظهار داشت: موضوع مربوط به بهداشت در طرح فاضلاب بسیار حائز اهمیت است؛ به همین منظور ما فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از سرمایه گذاری های انجام شده را از مردم دریافت می کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: تونل‌هایی که برای شبکه فاضلاب تهران اجرا می شود، معمولا ۲۶ تا ۳۰ متر در داخل زمین است و تصفیه خانه هایی نیز با ظرفیت ۳ میلیون نفر ساخته می شود.

پرورش تاکید کرد: هم اکنون سرانه تصفیه خانه و فاضلاب هر نفر در شهر تهران ۳۰۰ هزار تومان است و در قالب پروژه قدیم این میزان بین ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان بود که در شرایط فعلی، این میزان به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بدون خط انتقال افزایش یافته است.

 

 

    نظرات