در نشست معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت آزاد‌راه تهران ـ شمال چه گذشت؟

در نشست معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت آزاد‌راه تهران ـ شمال چه گذشت؟

http://www.bananews.ir/مسوولان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شرکای ۵۰ درصدی در ساخت آزاد‌راه تهران _ شمال می‌خواهند قول وزیر برای افتتاح قطعه‌ی چهار این آزاد‌راه تا شهریورماه را محقق کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در بازدید از قطعه‌ی چهار آزاد‌راه تهران _ شمال که توسط احمد صادقی معاون وزیر راه انجام شد، پیمانکاران شرکت آزاد‌راه در محل، توضیحاتی در مورد اقدامات در حال انجام ارائه کردند.

در پایان بازدید در نشستی در کارگاه ساخت آزاد‌راه تهران _ شمال با حضور معاون وزیر راه، مدیر عامل آزادراه تهران _ شمال، سه پیمانکار قطعه‌ی چهار و تعدادی از مسوولان محلی برگزار شد که طی آن ضمن صحبت درباره‌ی اقدامات انجام شده، به منظور پیشبرد سریع‌تر کار، راهکارهایی را ارائه و برای یافتن راه‌حل مشکلات موجود بحث شد.

در ابتدای این نشست نماینده معاون وزیر در پروژه با بیان این‌که راندمان کاری در هفته‌ای که گذشته است، در مقایسه با هفته‌های قبل بالا‌تر رفته است، گفت: در تحقق برنامه‌ها از سوی هر سه پیمانکار عقب‌افتادگی دیده می‌شود، اما با حضور یک کارشناس فنی که از سوی مدیرعامل شرکت آزاد‌راه تعیین شده، امیدواریم هماهنگی لازم ایجاد شده و با افزایش ساعات روزانه که تنها راه چاره است و از اولویت‌هاست به زمان‌بندی مشخص‌شده برسیم.

وی هم‌چنین با اعلام آنکه در هفته‌ی جاری نقشه‌ها و دستور‌های کار نهایی می‌شود و دیگر از این نظر کمبودی نخواهیم داشت، به روشن‌دره به عنوان یکی از نقاط بحرانی قطعه چهار اشاره و اظهار کرد: منطقه لغزشی نیز باید مهار شود تا بتوان شرایط روسازی و آسفالت در این دو نقطه را فراهم کرد.

در ادامه احمد صادقی _ معاون وزیر راه و رییس شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ونقل کشور _ گفت: کار روی چارچوبی قرار گرفته است که امیدواریم پس از سال‌ها شاهد زیر عبوررفتن قطعه‌ی چهار آزادراه تهران _ شمال باشیم.

وی با بیان این‌که هر بار در ارتفاعات جاده چالوس در حرکت است، دچار غم شده و نگرانی مردمی است که می‌توانند از آزاد‌راهی امن برخوردار باشند، اظهار کرد: باید ساعات کاری افزایش پیدا کند به ویژه با توجه به این‌که در ماه‌های مناسبی از سال هستیم که بارندگی کم است و می‌توان در این شرایط به راحتی کار آسفالت آن را پیش برد. اگر از صبح زود مثلا بعد از نماز صبح کار آسفالت‌ریزی انجام شود، راه‌اندازی خط آسفالت با کیفیت، دیگر کارها را نیز پشت سر هم خواهد برد.

وی گفت: در بخشی از نقاط نمی‌توان رمپ و آسفالت را همزمان پیش برد که الزامی به این کار نیست، اما در بخش‌های دیگر که راه برای همزمان‌ کار‌کردن از نظر ساخت دیوار، روسازی، رمپ و آسفالت وجود دارد با وجود ماشین‌هایی که تعداد آنها به حد کافی است مشکلی وجود ندارد.

در حالی که صادقی بر شروع کار در ساعات اداری صبح تاکید داشت.

آببر ـ مدیرعامل شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال از مشکلات این کار گفت‌ و اظهار کرد: مردم محلی اجازه کار در ساعات صبح را نمی‌دهند و سروصدای ماشین‌آلات را دلیل این کار عنوان کرد.

وی عنوان کرد: از نظر قانونی نیز راه‌سازی اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد که بیگدلی عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ما دادستان مازندران هماهنگ می‌کنم که شما ساعت ۶ صبح تا ۸ شب کار کنید و مردم محلی نیز مانع نشود که آببر گفت: هر ساعتی را که شما هماهنگ کنید ما کار می‌کنیم.

یکی از مواردی که نیاز به هماهنگی داشت و صادقی در این باره قول هرگونه همکاری داد، تهیه و تامین آسفالت بود که مقرر شد یک کارخانه آسفالت در مازندران برای همکاری با شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال هماهنگ شود.

معاون وزیر راه در ادامه نشست با یاد‌آوری آنکه شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال تاکنون هزینه‌های زیادی برای این طرح انجام داده است، اظهار کرد: برای گرفتن عوارض و استفاده‌های مردم، برای این شرکت می‌صرفد که بیشتر هزینه کند و تلاش کرده و اگر تا قبل از ماه رمضان تلاش کند، عقب‌ماندگی جبران خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که اولویتی بالاتر از تهران _ شمال وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آزاد‌راه ساوه _ همدان با ۴۰۰ دستگاه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. آزاد‌راه ۷۲ کیلومتری مشهد نیز در حال خط‌کشی است. آزاد‌راه پل زال _ اندیمشک هم ۳۰ درصد پیشرفته است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

این‌ها همه در حالی است که نقدینگی این سه پروژه از آزاد‌راه تهران _ شمال کمتر است در حالی که شرایط کار در مسیر تهران _ شمال خیلی بهتر است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر کار در قطعه‌ی چهار تا جایی پیشرفته است که عملیات اصلی آسفالت است، یاد‌آور شد: این کار پیش‌نیاز‌هایی دارد که باید به انجام آنها سرعت داد.

آببر مدیر عامل شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال خطاب به صادقی با تشکر از او به دلیل هماهنگی‌هایی که از فروردین‌ماه برای پیشبرد کارها انجام شده است، گفت: ۲۰۰ ماشین در ۲۰ کیلومتر قطعه چهار در حال کار است، در رفع معارضان نیز عمل شده است. مشکل پول دادن به مردم را نداریم و زمین‌های لازم را به پیمانکار تحویل داده‌ایم. ما نیز به اندازه‌ی شما در تمام‌کردن پروژه به طور واقعی جدی هستیم. اما مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: مشکل نقشه داریم که باید مورد تایید وزارت راه باشد، در مورد ساعات کار نیز مردم محل نمی‌گذارند از صبح زود کار انجام شود و تمام این مشکلات باعث می‌شود کار عقب بیفتد. مساله‌ی دیگر آسفالت است که باید در تامین آن و وجود یک کارخانه هماهنگی انجام شود.

آببر تاکید کرد: مشکل تزریق پول به پروژه وجود ندارد، کلا پیمانکار در ایران یاد گرفته است پول هم که می‌گیرد بگوید پول بدهید، اما چون ما شریک ۵۰ درصدی پروژه هستیم و گذر زمان به نفع ما نیست، می‌خواهیم کار سر وقت انجام شود.

به گفته‌ی وی، وزیر قول افتتاح قطعه‌ی چهار آزاد‌راه تهران _ شمال را در شهریورماه را به مردم داده است، ما هم می‌خواهیم این اتفاق بیفتد.

محمودی کلایه _ مدیرعامل شرکت هلدینگ عمرانی _ نیز که در این نشست حضور داشت، خطاب به صادقی با بیان این‌که در بنیاد همه چیز در این خلاصه شده است که قطعه‌ی چهار در زمان اعلام شده آماده شود، گفت: در بازدید آینده از این قطعه، شاهد تحول در کار پیمانکار‌ها خواهید بود.

وی تاکید کرد: بنیاد و شرکت آزاد‌راه تهران _ شمال از تزریق پول به این قطعه دریغ ندارد و به تدریج همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار راه ایسنا که سه هفته‌ی پیش در قالب یک تور خبری از سوی بنیاد از آزاد‌راه تهران _ شمال و به ویژه قطعه چهار بازدید کرده بود، آنچه در بازدید اخیر مشهود است، پیشرفت کار در برخی موارد و آسفالت‌ریزی در بخشی از مسیر این قطعه است، اما هنوز عملیات خاکی در این منطقه به ویژه در بخش‌های انتهایی آن به کندی پیش می‌رود که این باعث عقب‌افتادن زمان روسازی و آسفالت در این بخش نسبت به برنامه می‌شود.

یکی از مواردی که در این بازدید قابل تامل بود، حضور برخی از مردم محلی در ساعت‌های اولیه‌ی صبح در مسیر معاون وزیر راه و درخواست‌های آنان از احمد صادقی بود که مواردی را در زمینه آزاد‌راه و املاک خود مطرح می‌کردند که گویا همگی با پرداخت پول توسط وزارت راه حل می‌شود.

 

    نظرات