کاهش خریدار آپارتمان لوکس در تهران

کاهش خریدار آپارتمان لوکس در تهران

www.BanaNews.irاین روزها اظهارات بنگاهداران مسکن حاکی از این خبر است که فروشنده‌ها، بازار مسکن در تهران را به دست گرفته‌اند و همین مساله باعث شده تا خریداران دچار سردرگمی شوند و امتیاز انتخاب درست را از دست بدهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شواهد نشان می‌دهد که در برخی از محله‌های تهران قیمت واحدهای مسکونی با متراژ بیش از ۱۵۰ مترمربع به دلیل نبود مشتری در بازار، واقعی به نظر می‌رسد اما از طرف دیگر در تعدادی از محله‌ها به دلیل ترس خریداران از گرانی بیشتر و حضور آنها در بازار معاملات نرخ‌های کاذب در بازار رواج پیدا کرده است.

مرور وضعیت بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی متراژ بزرگ نشان می‌دهد که این بخش از بازار معاملات مسکن از ابتدای سال تا به الان با رونق قابل قبولی مواجه نبوده و بیشتر در رکود به سر برده است و فعالان بازار مسکن با توجه به شواهد تاکید دارند که خرید و فروش واحدهای مسکونی لوکس سال گذشته بهتر از امسال بوده است.

جولان رکود و قیمت کاذب در بازار

یکی از فعالان بازار مسکن در خیابان یوسف آباد در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر بازار معاملات درگیر رکود است و قیمت‌های کاذب هم در حال جولان دادن هستند.

فیروزفر با افزودن این مطلب خاطرنشان کرد: خریدارهای واقعی در بازار فعلی انگشت شمار هستند و آن دسته از خریدارانی که تصمیم به خرید واحدهای متراژ بزرگ دارند در تلاش هستند واحدهایی را خریداری کنند که بیشتر قدیمی ساخت بوده و فاصله زیادی با نوساز داشته باشد و همچنین زمین آن خوش قواره و بزرگ باشد.

پذیرفتن نرخ‌های کاذب توسط خریداران

همچنین در منطقه فرمانیه هم حجم معاملات واحدهای مسکونی با متراژ بیش از ۱۵۰ متر مربع چشمگیر نیست و میزان معاملات در سال قبل نشان می‌دهد که پارسال تقاضا برای خرید واحدهای لوکس بیشتر بوده است.

یکی از دلالان بازار مسکن در این منطقه تصریح کرد: اگرچه بیش از ۹۰ درصد قیمت‌ها غیر واقعی هستند، اما همچنان خرید و فروش هر چند به صورت جزئی، صورت می‌گیرد.

سروش به «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: خریداران از این موضوع مطلع هستند که واحدهایی که برای خرید انتخاب می‌کنند از قیمت‌های کاذب بهره‌مند هستند، اما آنها از ترس اینکه مبادا روز به روز این قیمت‌های کاذب افزایش یابد و قدرت خرید آنها بیش از ماه‌های قبل تقلیل پیدا کند، اقدام به خرید می‌کنند.

کنترل بازار مسکن به دست فروشنده‌ها

در منطقه سعادت‌آباد به نظر می‌رسد کمی قیمت‌های فروش واحدهای مسکونی واقعی تر به نظر برسد؛ چراکه یکی از فعالان بازار مسکن در سعادت‌آباد معتقد است: این روزها مشتری برای واحدهای متراژ بزرگ در بازار رفت و آمد ندارد و این مساله باعث شده تا قیمت‌ها کمی رنگ واقعیت بگیرند، اما قابل پیش‌بینی است به محض اینکه خریداران نرخ‌های پیشنهادی را ارزنده تصور کنند و به بازار مراجعه کنند، همان قیمت‌ها نوسان پیدا خواهند کرد.

صفری درباره این موضوع گفت: با این تفاسیر کاملا مشخص است که بازار مسکن را نه مسوولان، بلکه فروشنده‌ها کنترل می‌کنند و رفتار آنها باعث می‌شود تا خریداران انتخاب فرصت مناسب برای خرید ارزنده را از دست بدهند زیرا زمانی که گرانی است از بازار خارج می‌شوند تا اوضاع و احوال بازار مساعد شود که بعد از خروج متقاضیان این اتفاق تا حدودی صورت می‌گیرد، اما بعد از مدتی که فروشنده‌های بیشتری نرخ‌های منصفانه به بازار اعلام کردند با ورود خریداران دوباره همه چیز به حالت اول برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: به همین خاطر است که خریداران ترجیح می‌دهند در زمان گرانی از بازار خرید کنند زیرا قرار نیست کاهش قیمت ادامه یا حداقل ثبات داشته باشد.

 

 

 

    نظرات