عمر هواپیماهای ایران بیش از دوبرابر استاندارد جهانی است

عمر هواپیماهای ایران بیش از دوبرابر استاندارد جهانی است

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۵۴ فرودگاه دولتی در کشور وجود دارد، گفت: تنها ۳ فرودگاه امام خمینی، مهرآباد و هاشمی نژاد مشهد برای ما سوددهی دارد و باقی فرودگاه ها زیان ده هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی که برای ارائه گزارشی در خصوص مسکن مهر و مشکلات بخش شهرسازی صبح امروز یکشبنه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، با اشاره به ظرفیت ناوگان هوایی کشور گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۱۰۲ فروند ناوگان هوایی در دولت نهم و دهم اضافه شده است که به این ترتیب می توان گفت: ۳۳۱ درصد در این بخش افزایش داشته ایم.

نیکزاد با اشاره به اینکه ۵۴ فرودگاه دولتی در کشور وجود دارد، گفت: تنها ۳ فرودگاه امام خمینی، مهرآباد و هاشمی نژاد مشهد برای ما سوددهی دارد و باقی فرودگاه ها زیان ده هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطر نشان کرد: عمر ناوگان هوایی در کشور ما ۲۲ سال است و این درحالیست که عمر ناوگان هوایی در کشورهای اروپایی و استاندارد آن در دنیا کمتر از ۱۰ و حتی ۵ سال است.

نیکزاد در ادامه اظهار داشت: با توجه به فرسودگی ناوگان هوایی و عمر طولانی آن در سالهای گذشته شاهد حوادث تلخی بودیم اما سال ۹۰ را به لطف خدا بدون سانحه هوایی پشت سر گذاشتیم.

 

 

    نظرات