افزایش وام خرید مسکن در دست بررسی

افزایش وام خرید مسکن در دست بررسی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه «سال گذشته یک‌بار پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن را ارائه کردیم اما مورد موافقت قرار نگرفت» گفت: بیشترین نگرش این بود که افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن به بالا رفتن قیمت مسکن منجر می‌شود و به این دلیل دولت با افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت نکرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قدرت‌ا... شریفی در گفت‌وگو با فارس افزود: به هر حال به منظور ایجاد تعادل در میزان تسهیلات اعطایی با قیمت واقعی مسکن دستور‌العمل افزایش سقف تسهیلات مسکن اعم از خرید یا ساخت مسکن در دست بررسی است. وی تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات متناسب با شرایط اقتصادی آحاد مردم و تا میزانی که باعث ایجاد تورم در جامعه و افزایش قیمت مسکن نشود، مورد نظر است.

تعهد ۴۸ هزار میلیاردی بانک‌مسکن در مسکن‌مهر

مدیر عامل بانک‌مسکن همچنین گفت: این بانک تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان قرارداد با سازنده‌های مسکن‌مهر برای پرداخت تسهیلات منعقد کرده و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات به این پروژه‌ها پرداخت کرده است. وی افزود: تعهد بانک در مسکن‌مهر حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است که اخیرا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های جدید مسکن‌مهر به این تعهد اضافه شد.

 

 

    نظرات