نماینده قروه: مسکن مهر منجر به اسکان رسمی فقر در حاشیه شهرها می‌شود

نماینده قروه: مسکن مهر منجر به اسکان رسمی فقر در حاشیه شهرها می‌شود

http://www.bananews.ir/نماینده مردم قروه و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه به اینکه بیشتر استفاده‌کنندگان از مسکن مهر فقیر و کم‌درآمد هستند و خدمات لازم را دریافت نمی‌کنند این موضوع منجر به اسکان رسمی فقر در حاشیه شهرها خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حامد قادمرزی که در جریان بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، مسکن را همانند خوراک و پوشاک از نیازهای اولیه بشر دانست و گفت: درباره هدف خوب بانیان مسکن مهر شکی نیست اما مشکلاتی در این باره وجود دارد که معماری یکنواخت وبی‌روح در مسکن مهر است.

وی افزود: ما هر جا برویم مجتمع‌های مسکن مهر را به صورت یک شکل می‌بینیم و گویا تبلیغ یک برند خاص برای مسکن مهر، مهمتر از متقضیات زمانی بوده است این در حالی است که در اقلیم کشور ما مناطق گرم، سرد، کوهستانی و خشکی وجود دارن و از نظر فرهنگی نیز خرده‌فرهنگ‌های بسیاری در کشور پراکنده شده‌اند اما شکل و معماری درونی و بیرونی مسکن مهر به یک شکل است.

قادرمرزی ادامه داد: درشهرهای کنوچک که مردم هنوز عادت به آپارتمان‌نشینی نکرده‌اند، پیش‌بینی این است که مسکن مهر پیامدهای نامطلوبی در بر دارد و ما امیدواریم بانیان مسکن مهر مسئولیت این پیامدهای احتمالی را بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: مسکن مهر با طرح عمومی و در تراکم بالا ساخته شده و جمعیت زیادی را در خود جا می‌دهد اما از نظر خدمات متناسب با این جمعیت نیست و اگرچه این پروژه خصوصا در شهرهای بزرگ از اسکان غیررسمی جلوگیری می‌کند اما پدیده‌های دیگری اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم قروه در مجلس در پایان از تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر و تحمیل جریمه‌های تاخیر در بازپرداخت وام‌ها به متقاضیان را مورد انتقاد قرار داد.

 

    نظرات