توسعه حرم شاهچراغ (ع) آغاز می‌شود

توسعه حرم شاهچراغ (ع) آغاز می‌شود

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: با پایان یافتن اجرای طرح کنارگذر حرم، کار توسعه حرم شاهچراغ (ع) آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ عشایری امروز در گفت‌وگو با فارس در شیراز با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ائمه اطهار (ع) خدمت به مردم بوده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب در اطراف حرم مطهر امامان و امامزادگان (ع)، افراد کم‌درآمد و مستضعف زندگی می‌کنند یکی از اهداف مهم توسعه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) خدمت به همین مردم است.

وی تصریح کرد: در گذشته با طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) به عنوان یک امامزاده معمولی برخورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه نباید به خاطر توسعه حرم شاهچراغ (ع) به مردم ظلم کنیم، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف توسعه حرم احمدبن موسی (ع) ارزش گذاشتن به زائران است که در این زمینه، توسعه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) باید در شان ایشان و زائران این بزرگوار باشد که در این راستا همکاری خوبی بین تولیت حرم مطهر، سازمان راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری وجود دارد.

عشایری خاطرنشان کرد: در نخستین فاز توسعه حرم شاهچراغ (ع)، صحن حرم باید در میدان ورودی قرار گیرد که برای اجرای این توسعه خیابان حضرتی حذف می‌شود و در این راستا نیازمند یک خیابان جایگزین هستیم که کنارگذر حرم مطهر جایگزین خیابان حضرتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار تملک‌ها برای ساخت کنارگذر انجام شده است، گفت: پیش‌نیاز توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) ساخت کنارگذر است که در این زمینه اگر متولیان بخواهند طرح ساده برای کنارگذر حرم مطهر در نظر گیرند، ساخت کنارگذر تا پایان تیر‌ماه به اتمام می‌رسد و با پایان ساخت این کنارگذر توسعه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) آغاز می‌شود.

 

    نظرات