بیش از ۲۰۰۰ نمونه شیرآلات در خوزستان توقیف شد

بیش از ۲۰۰۰ نمونه شیرآلات در خوزستان توقیف شد

http://www.bananews.ir/کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان گفت: در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) ۲ هزار و ۳۴۵ نمونه شیرآلات غیراستاندارد از دسترس عرضه‌کنندگان خارج شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهزاد پورکیهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این تعداد شیرآلات ساختمانی در سه ماهه اول امسال از فروشگاه‌های مختلف در سطح استان به علت فروش و عرضه غیر استاندارد توقیف شده است.

وی افزود: شیرآلات مذکور در راستای نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و ازدیاد کارشناسان این اداره‌کل از برخی مراکز تولید و عرضه کالاهای مذکور به علت نداشتن روانه کاربرد علامت استاندارد از بازار جمع‌آوری و توقیف شده‌اند.

پورکیهان تأکید کرد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی به همشهریان و هم‌استانی‌ها توصیه کرد که در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند.

 

    نظرات