قیمت خرید و اجاره‌بها در مرکز شهر

قیمت خرید و اجاره‌بها در مرکز شهر

http://www.bananews.ir/با آغاز فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن، بازهم اجاره بها با افزایش نسبت به ماه‌های قبل روبرو شد و بازار مسکن را دستخوش تغییرات قیمتی کرد؛ هرچند که برخی از مالکان تورم را عامل افزایش قیمت در بخش اجاره بها می دانند اما مسئولان دولتی معتقدند که تورم بازار مسکن همیشه از تورم عمومی کمتر بوده است و عده ای سودجو، نوسان را در بازار اجاره بها دامن می زنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به همین منظور و برای جلوگیری از افزایش قیمت، دولت بخش تعزیراتی اجاره بها را از سال گذشته فعال کرد تا با مالکانی که اجاره بها را بیش از ۱۳ تا ۱۵ درصد نسبت به قراردادهای گذشته افزایش می دهند، برخورد شود. البته سال گذشته طرح تعزیراتی نتوانست قیمت‌ها را پایین بکشد باید دید که امسال هم این طرح می تواند قیمت‌ها را کاهش دهد.

منطقه ۶ به عنوان یکی از مناطق نسبتاً قدیمی شهر تهران در مرکز شهر قرار دارد و همین مرکزیت باعث شده است که مهم‌ ترین کاربری‌های اداری ـ خدماتی در آن وجود داشته باشد و همین امر یکی از عوامل گرانی اجاره بها در این منطقه است.

براساس این گزارش، این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی در حوزه مرکزی شهر تهران واقع شده که از سمت شمال به منطقه ۳، از شرق به منطقه ۷، از جنوب به مناطق ۱۰،۱۱،۱۲ و از غرب به منطقه ۲ محدود می‌شود، ضمن آنکه از ۳ جهت غرب، شرق و شمال با ۳ بزرگراه اصلی تهران، چمران، مدرس و همت و از سمت جنوب به بزرگترین محور شرقی‌ـ غربی شهر یعنی خیابان انقلاب محدود می‌ شود.

مقایسه میان نرخ خرید و فروش مسکن ( میلیون تومان)
محلهنرخ خرید و فروش در سال ۹۱نرخ خرید و فروش در سال ۹۰
کریمخان۳-۴۲٫۵ - ۲٫۸
امیرآباد۳٫۶-۴٫۳۲٫۸-۳٫۳
بلوار کشاورز۲٫۹-۳٫۱۲٫۲-۲٫۵
یوسف آباد۴-۵۲٫۹-۳٫۷
فاطمی۳٫۳-۳٫۶۳-۳٫۲
قائم مقام۳٫۶-۴۲٫۴-۲٫۶
مطهری۴۲٫۸-۳٫۳
ولیعصر۳۲-۲٫۴

محله نرخ خرید و فروش در سال ۹۱ نرخ خرید و فروش در سال ۹۰

امروزه یکی از پارامترهای تعیین اجاره بها قیمت هر مترمربع یک آپارتمان در محله خاص است به طوری‌که اگر قیمت هر مترمربع بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، به ازای هر مترمربع، یک میلیون تومان اجاره تعیین می‌شود و اگر پایین تر از این رقم باشد، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اجاره در نظرگرفته می شود.

البته این نوع تعیین نرخ از سوی بنگاه های املاک و برخی از مالکان، اجرایی شده است و مبنای قانونی خاصی ندارد بنابراین نمی توان قیمت‌های تعیین شده برای هر محله را حتمی دانست.

مقایسه نرخ اجاره منطقه ۶ در دو سال گذشته 
واحدهای ۵۰ متری( ارقام به میلیون تومان)

محلهنرخ اجاره در سال ۹۱نرخ اجاره در سال ۹۰
کریمخان۴۰ تا ۵۰۳۰ - ۴۰
امیرآباد۴۰ تا ۵۰۳۰ - ۴۰
یوسف آباد۴۰- ۵۰۳۰ - ۴۰
فاطمی۳۰ تا ۴۰۲۰ - ۳۰
قائم مقام فراهانی۴۰-۳۵۲۵- ۳۵
مطهری۴۰- ۴۵۳۵- ۴۰
ولیعصر۴۰ -۵۰۳۰ - ۴۰
بلوار کشاورز۴۰ - ۳۰۳۰ - ۴۰

مهر

 

 

    نظرات