جزئیات طرح موقت آبرسانی به مسکن مهر

جزئیات طرح موقت آبرسانی به مسکن مهر

http://www.bananews.ir/سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام اینکه برای آبرسانی به شهرهای جدید مسکن مهر در جنوب تهران، تا زمان تکمیل پروژه آبرسانی از سدماملو یک طرح موقت اجرا می‌شود، از ایجاد شبکه های جدید آبرسانی در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دائمی در گفتگو با مهر از جدیدترین اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو برای آبرسانی به پروژه های مسکن مهر به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کاری این وزارتخانه در سال ۹۱ خبر داد و گفت: تامین آب شرب برای مسکن مهر و سایر نیازهای کشور وظیفه شرعی و قانونی وزارت نیرو است.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر حل چالشهای موجود در بخش آبرسانی، اظهار داشت: طرح آبرسانی برای پایتخت در مورد ۴ شهر جدید اطراف تهران مانند پرند، پردیس و هشتگرد در دست انجام است.

دائمی با اعلام اینکه تامین آب شرب در این شهرها از وظایف وزارت نیرو است، افزود: البته به دلیل وجود برخی مشکلات، آبرسانی در برخی مواقع به سادگی انجام نمی شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: هم اکنون منابع موجود آب در جنوب تهران بسیار شکننده است ولی تا زمان رسیدن قطعی آب سد ماملو به جنوب تهران که برای آن برنامه ریزی مشخصی وجود دارد، یک منبع مناسب آب شناسایی شده و به صورت موقت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در مورد سایر استانها نیز آبرسانی به برخی پروژه های مسکن مهر به نحوی است که شهرکهای ایجاد شده از شبکه آبرسانی شهری ارتفاع بیشتری دارد و در این بخشها حتی بعضا مجبور به ایجاد یک شبکه آبرسانی جدید نیز می شویم.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با این حال انجام این طرح ملی برای حمایت از مردم محروم جزو سیاستهای جدی تلقی می شود.

دائمی در این زمینه که آیا مطالعات ایجاد شهرهای جدید و همچنین اجرای پروژه های مسکن مهر با توجه به ظرفیت شبکه های موجود آبرسانی صورت نمی گیرد؟ اظهار داشت: وزارت نیرو در شورای مسکن عضویت دارد و ما مسائل و موانع کار را اعلام می کنیم.

به گفته وی، ممکن است در برخی مواقع مزیتها و دلایل دیگری برای دولت وجود داشته باشد که بر درنظر گرفتن مشکلات آبرسانی ارجحیت داشته باشد؛ از این رو در تصمیم گیری نهایی نظر وزارت نیرو اعمال نمی شود.

طرح آبرسانی به پروژه های مسکن مهر در سال جاری از سوی وزیر نیرو یکی از مهمترین اولویتهای وزارت نیرو تلقی می شود.

ایجاد زیرساختهای لازم از جمله آب و برق در یکی دو سال گذشته باعث بروز برخی حواشی و انتقادات درباره عملکرد وزارت نیرو در تاخیر تکمیل پروژه ها شده است؛ تا جایی که برخی مقامات وزارت راه و شهرسازی در این باره به ویژه در سال گذشته سخن گفته اند.

با این حال، مقامات وزارت نیرو برخی موانع از جمله لزوم تامین اعتبار آبرسانی به طرحها از سوی دولت و یا اختلاف ارتفاع برخی پروژه ها با شبکه استاندارد موجود را از دلایل تاخیر در برخی طرحها می دانند.

 

 

    نظرات