وزارت راه و شهرداری تهران در احداث مساجد حمایت های لازم را انجام دهند

وزارت راه و شهرداری تهران در احداث مساجد حمایت های لازم را انجام دهند

www.BanaNews.irرییس کارگروه مدیریت کلان دستگاه های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت بیشتر وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران را از احداث مساجد خواستار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 'علی اکبر ولایتی' روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت کلان دستگاه های فرهنگی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: شهرداری و شورای شهر تهران که بحمدلله امروز تحت مدیریت افرادی مومن و انقلابی قرار دارند، باید به حکم آیه شریفه « الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه» موضوع ساخت مسجد و ترویج اقامه نماز را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.

وی افزود: حداقل توقع متدینین در تهران این است که در اوقات شرعی، صدای اذان به عنوان شعار اسلام در این شهر طنین انداز شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران باید با هماهنگی یکدیگر نسبت به مکان یابی مناسب برای احداث مساجد مورد نیاز شهر تهران اقدام کرده و در احداث مساجد با مشارکت مردم نیز حمایت های لازم را انجام دهند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه گفت: با وجود مشکلات موجود، خیز خوبی در شهرداری تهران برای تامین فضاهای فرهنگی و مذهبی به خصوص مساجد برداشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین 'سید مهدی خاموشی' افزود: در سند تنظیم شده درباره چشم انداز مساجد شهر تهران در شورای امور دینی شهرداری تهران که به تائید ۱۵ نفر از علمای معتبر شهر تهران رسیده است موضوع آمایش مساجد از نظر پراکندگی جمعیتی، ترمیم مساجد موجود و ارتباط حوزه های علمیه با این مساجد تبیین شده است.

وی موضوع هویت شیعی در معماری مساجد و ترویج مکتب معارف اهل بیت(ع) را از مباحث مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

جانشین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار داشت: در طرح تفصیلی شهر تهران، موضوع فضاهای فعالیت های فرهنگی و مذهبی به ویژه مساجد مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که فضای مناسبی از کاربری های شهر، به ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی اختصاص یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین 'میثم امرودی' افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای کمک به مساجد اختصاص یافته است که مسجد باغ موزه دفاع مقدس که در مقیاس مسجد جامع خرمشهر ساخته شده، مسجد برج میلاد و مسجد بوستان بزرگ ولایت از جمله طرح های اجرا شده و در دست اجرا به شمار می آید.

وی همچنین از تصویب ساخت ۱۴ سرای محله در کنار مساجد در مناطق مختلف تهران در شورای امور دینی شهرداری تهران خبر داد.

    نظرات