سودجویان بیشترین سهم را در افزایش بهای اجاره مسکن دارند

سودجویان بیشترین سهم را در افزایش بهای اجاره مسکن دارند

http://www.bananews.irمدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، گفت: سودجویان بیشترین سهم را در افزایش بهای اجاره مسکن دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عطاءالله قادری در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به علل افزایش قیمت اجاره بهای مسکن، اظهار کرد: واسطه‌ها و برخی مالکان به دور از انصاف و در شرایط بحرانی تقاضای افزایش، قیمت‌ها را داده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون تقاضا برای اجاره مسکن زیاد و عرضه آن کم است، برخی مالکان، بنگاه‌داران و واسطه‌ها از این شرایط سو استفاه کرده و اجاره‌بها را افزایش می‌دهند.

او در رابطه با تاثیر اجرای طرح مسکن مهر و نیز گلستان شهر بجنورد در کنترل اجاره بهای مسکن و نیز قیمت واحدهای مسکونی، افزود: اجرای مسکن مهر توانسته است افسار افزایش قیمت‌ها را مهار کند و باید اجرای این طرح ادامه داشته باشد.

قادری اجرای طرح مسکن مهر را کار بسیار بزرگی ذکر کرد که تاثیر به‌سزایی در کنترل قیمت‌های مسکن داشته است و در صورت ادامه نظارت، کنترل قیمت‌ها در این زمینه بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در صورت عدم اجرای طرح مسکن مهر، نرخ مسکن و اجاره بهای آن بسیار بیشتر از آنچه که اکنون اتفاق افتاده است، مشاهده می‌شود.

قادری درباره تاثیر دریافت مالیات بر بازار مسکن نیز، اظهار کرد: دریافت مالیات از واحدهای خالی اجاره بهای مسکن و اعمال آن نیاز به تصمیم حاکمیتی دارد که هنوز قانونی در مجلس در این مورد وضع نشده است اما بر اساس قانون به تناسب میزان مساحت مسکن اجاره داده شده، مالیات اخذ می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر در بهره‌برداری از مسکن مهر، تاثیری بر میزان آورده متقاضیان داشته است، گفت: انبوه‌سازان فعال در مسکن مهر کلیه قراردادهای خود را بر مبنای هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان ساخته اند در هیچگونه قرارداد انبوه ساز مبلغ افزایش نداشته است.

قادری به اجرای آماده‌سازی و زیرساخت‌های گلستان شهر اشاره کرد و اظهار کرد: قرارداد آماده سازی در گلستان شهر بجنورد، ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در سایت گلستان شهر، ادامه داد: این پروژه در قالب پروژه آماده سازی گلستانشهر هدایت می‌شود.

قادری در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های مسکن مهر در گلستان شهر گفت: در مجموع هفت هزار و ۷۱۱ واحد مسکونی مهر در گلستان شهر در حال اجرا است که در چهار فاز در حال انجام است.

قادری گفت: فاز نخست سه هزار و ۹۶۶ واحد با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت، فاز دوم دو هزار و ۴۷۰ واحد با ۵۶ درصد پیشرفت، فاز سوم ۶۸۸ واحد با ۲۴ درصد پیشرفت و فاز چهارم بیش از ۵۹۰ واحد با ۱۵ درصد پیشرفت توسط شرکت های تعاونی و انبوه ساز در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی باید مشارکت بیشتری داشته و همت بیشتری به خرج دهند تا واحدهای مسکونی هر چه زودتر تحویل داده شوند.

    نظرات