انتشار اینفوگراف "روز جهانی زمین"

انتشار اینفوگراف "روز جهانی زمین"

اینفوگراف "روز جهانی زمین" در آستانه 22 آوریل و دوم اردیبهشت ماه، منتشر شد.

به گزارش «پارما»، در آستانه 22 آوریل و دوم اردیبهشت ماه، اینفوگراف «روز جهانی زمین» و «روز زمین پاک» منتشر شد.

شعار جهانی در سال 2023 “Invest in Our Planet” و شعار و برنامه عمل کشوری در سال1402 " سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" در نظر گرفته شده است.

در این اینفوگراف، اهداف و پیشینه این روز آمده است. به مناسبت سالگرد این روز در سال 2023، بر دو موضوع اصلی تمرکز می شود: نجات بشریت از بحران آب‌و‌هوا و ایجاد اقتصاد سبز برای همه، در این برنامه عملکرد تمام کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که بقای زمین در گرو همکاری تمامی کشورهاست.

در قسمت پیشینه آمده است؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور دستیابی به تعادل درست میان نیازهای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی نسل‌های حال و آینده و ترویج هماهنگی انسان با طبیعت و زمین،درسال 2009 تصمیم گرفت روز 22 آوریل را به عنوان “روز بین المللی مادر زمین”، تعیین کند.این مناسبت مهم همه ساله در سراسر جهان، در حمایت از محیط زیست و افزایش سطح آگاهی برای حفاظت از آن و مراقبت از سیاره‌ زمین ، جشن گرفته می‌شود.

شایان یادآوری است شعار های جهانی و ملی در مناسبت های محیط زیستی در حکم برنامه عملیاتی و سرفصل کاری هر مناسبت در طول سال به شمار می‌آید و منحصر به یک روز و یک هفته نیست.

جهت مشاهده اینفوگراف، اینجا کلیک کنید.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات