آغاز ساخت تصفیه‌خانه آب «دیواندره»

آغاز ساخت تصفیه‌خانه آب «دیواندره»

http://www.bananews.ir/عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شهر دیواندره با حضور مهندس سید مهدی ثمره‌هاشمی مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آغاز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این مراسم مهندس علیرضا تخت شاهی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: طرح آبرسانی به شهر دیواندره از محل اعتبارات عمرانی و با هدف تامین آب شرب شهر دیواندره و همچنین مجتمع روستایی اوباتو در ۶۰ روستا به اضافه شهر زرینه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طول خط انتقال این طرح ۹ کیلومتر است و ۴۰۰۰متر مکعب مخزن ذخیره آب آن است، اظهار امیدواری کرد این طرح طی مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

در ادامه مهندس سید مهدی ثمره هاشمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امیدواریم این طرح در موعد مقرر به اتمام برسد و بتوانیم گامی دیگر را به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به مردم این استان برداریم.

مهندس ثمره هاشمی با اشاره به توانمندی‌های شرکت آبفای کردستان و بالا بودن شاخص‌های دو بخش آب و فاضلاب استان کردستان نسبت به میانگین کشوری گفت: خوشبختانه جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب استان کردستان نسبت به میانگین کشور در وضعیت بالاتری قرار دارد و تلاش زیادی برای پیشرفت و آبادانی این استان در حوزه آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با تاکید بر امر صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: آب شرب مصرفی که در اختیار مردم قرار دارد با مشقت و صرف هزینه‌های هنگفتی تولید می‌شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان و قرار گرفتن در منطقه خشک بایستی فرهنگ سازی لازم در خصوص مصرف بهینه آب انجام شود.

در ادامه مراسم، مهندس اردوان نوسودی، معاون عمرانی استانداری کردستان نیز با اظهار تشکر از تلاش و زحمات مدیریت و کارکنان شرکت آبفای کردستان به منظور خدمات‌رسانی بهینه به مردم گفت: خوشبختانه شاهد تلاش و زحمات زیادی در حوزه مدیریت آب و فاضلاب شهری استان کردستان هستیم که نتیجه آن ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم استان می‌باشد.

وی گفت: تعداد ۸ طرح این شرکت شامل ۷ طرح تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان و یک طرح آبرسانی به شهر سنندج جزو پروژه‌های مهر ماندگار است که ان‌شاء‌الله با مدیریت قوی و توانمندی بالای شرکت آبفای کردستان این طرح‌ها تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

 

 

    نظرات