آغاز شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس برای مهر۹۱

آغاز شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس برای مهر۹۱

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور از آغاز طرح شاداب سازی مدارس در قالب تعمیرات و رنگ آمیزی مدارس متناسب با مقاطع و جنسیت دانش آموزان خبر داد و گفت: مهر امسال شاهد مدارس با نشاطی در سطح کشور خواهیم بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح شاداب سازی مدارس که هر ساله در ایام تعطیلات تابستان انجام می‌شود گفت: با توجه به اینکه از مهر امسال پایه ششم ابتدایی در ساختار نظام آموزشی استقرار پیدا می‌کند طرح‌های آموزش و پرورش با اولویت مدارس ابتدایی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس، ادارات آموزش و پرورش استانها و مناطق با تلاش مضاعف در طول تابستان تعمیرات، شاداب سازی و نقاشی مدارس را متناسب با مقاطع و جنسیت دانش آموزان انجام می‌دهند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: بخشی از کارهای تعمیراتی و شاداب سازی مدارس نیز با همکاری سازمان بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت۳ انجام می‌شود که در این طرح از توان دانش آموزان در امور زیباسازی و شاداب سازی مدارس استفاده می‌شود.

رییسی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای استفاده از فضای سبز به ویژه در مدارس شهرهای بزرگ چون تهران در دستور کار قرار دارد گفت: استفاده از فضای سبز در مناطقی که شرایط جوی آنها مساعد است انجام می شود اما برای سراسری کردن این طرح باید عزم جدی به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: اجرای فضای سبز و استفاده از فضاهای طبیعی در محیط و حیاط مدارس نیازمند طرح ویژه‌ای است که باید مطالعات و روشهای انجام آن مورد بررسی قرار بگیرد.

 

    نظرات