اتصال آزادراه پردیس به تونل امامزاده هاشم

اتصال آزادراه پردیس به تونل امامزاده هاشم

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ساخت ۹ کیلومتر از کنارگذر رودهن، آزادراه پردیس به تونل گردنه امامزاده هاشم متصل می‌شود، گفت: ساخت قطعه ۲ واریانت گردنه امامزاده هاشم با هزینه ۶۰ میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر به اتصال گردنه امامزاده هاشم به آزادراه پردیس، اشاره کرد و گفت: با ساخت واریانت ۱۱ کیلومتر و ۸۰۰ متری تا گردنه امامزاده هاشم و ساخت ۹ کیلومتر از کنارگذر رودهن، آزادراه پردیس به تونل امامزاده هاشم متصل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از تکمیل آزادراه تهران پردیس شاخه شمالی را بطول ۹ کیلومتر می سازیم و در واقع این ۹ کیلومتر کنارگذر رودهن خواهد بود که در نهایت به گردنه امامزاده هاشم متصل می شود.

وی با بیان اینکه قطعه یک این واریانت تا زمستان تکمیل می شود، بیان کرد: قطعه دو این بخش هم به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار می شود که اگر به نتیجه برسیم تا پایان دولت دهم کل واریانت که طول آن ۱۱ کیلومتر و ۸۰۰ متر است به پایان می رسد.

صادقی به تکمیل مراحل مطالعاتی پروژه اشاره کرد و افزود: برآورد هزینه کل پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان است که قطعه یک آن حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه دارد و مابقی هزینه برای قطعه دو است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: با ساخت این واریانت زمان سفر بسیار کاهش می یابد زیرا هم اکنون مسافران از گردنه امامزاده هاشم به سمت شمال کشور می روند که گردنه علاوه بر اینکه مسافت را زیاد می کند مصرف سوخت را بالا می برد و موجب تصادف می شود علاوه بر این در فصل زمستان تردد دراین مسیر کند می شود.

صادقی افزود: حذف گردنه امامزاده هاشم از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و پیش بینی اعتبار برای ساخت قطعات ۱ و ۲ شده است؛ به همین جهت قصد داریم که قطعه یک را تا زمستان راه اندازی کنیم و سال آینده قطعه ۲ را قبل از پایان دولت دهم به پایان می بریم.

 

 

    نظرات