جزئیات زمانبندی تامین آب و برق مسکن مهر

جزئیات زمانبندی تامین آب و برق مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزییات زمانبندی مشترک با وزارت نیرو برای تامین آب، برق و انشعابات فاضلاب مسکن مهر، از بررسی نقشه‌های ابتدایی برای اختصاص زمینی در نزدیکی منطقه ۲۲ برای طرح مسکن ویژه در پایتخت خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو ـ معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ـ با اشاره به برنامه زمانبندی تامین زیرساختهای مسکن مهر پایتخت تا پایان سال ۹۱، گفت: در جلسه روز گذشته (دوشنبه) با مسئولان وزارت نیرو، همه مسئولان چه در وزارت راه و شهرسازی چه در وزارت نیرو به توافق رسیدند که وزارت راه هر چه سریع تر در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد برنامه افتتاح واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۱ را ظرف ۴۸ ساعت آماده کند و در اختیار وزارت نیرو قرار دهد تا این وزارتخانه براساس زمان بندی افتتاح واحدهای مسکونی، برنامه ریزی آبرسانی و برقرسانی را براساس زمان بندی انجام دهند.

برخی دوباره کاری‌های طبیعی است!

درحالی که شنیده شده برخی اوقات شبکه‌های آبرسانی در پروژه های مسکن مهر به دلیل نقص فعالیت های مهندسی و لزوم عملیات عمرانی مجدد خراب شده و دوباره باید از نوع ساخته شده و دوباره کاری صورت بگیرد، صومعلو در این زمینه به ایسنا گفت: در بحث آبرسانی و فاضلاب معمولا از این اتفاقت زیاد رخ می دهد، در بخش هایی که تامین آب و برق از قبل انجام شده هم چنین اتفاقاتی رخ می دهد که امیدواریم با هماهنگی وزاری نیرو و مسکن از این به بعد کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در واکنش به انتقاداتی که نسبت به آماده نبودن زیرساخت های لازم برای ارائه انشعاب فاضلاب در پروژه های مسکن مهر مطرح شده است، تصریح کرد: چنین انتقادی از سوی مسئولان وزارت نیرو مطرح نشده است، تنها موضوع مطرح شده در این زمینه این است که خروجی فاضلاب به صورت موقت برای ساکنین مشخص می شود و تصفیه خانه های اصلی نیز با سرعت تکمیل خواهد شد.

تحویل ۸۰ هزار مسکن مهر پرند تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اولویت های این وزارتخانه برای تحویل واحدهای مسکن مهر به ایسنا گفت: اولویت ما همان ۴۰۰ هزار واحدی است که وزیر نیز در مصاحبه خود پس از نشست با مسئولان وزارت نیرو بر ان تاکید داشته است. در حال حاضر در شهر پرند نزدیک به ۱۰ هزار واحد در ماه گذشته افتتاح شده و باید تا پایان سال نزدیک به ۸۰ هزار واحد دیگر را هم به مرحله افتتاح و واگذاری برسانیم. در هشتگرد ۵۵ هزار واحد داریم که باید تا پایان سال همه واحدها آماده شود و در شهر جدید پردیس نیز تا پایان ۹۱ ، بیش از ۱۵ هزار واحد به مرحله بهره برداری می رسد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تحویل نزدیک به ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای استان تهران خبر داد که این واحدها در مناطقی مانند اسلامشهر و دیگر شهرهای اطراف تهران برنامه ریزی شده اند که این واحدها هم در برنامه امسال وزارت راه و شهرسازی قرار دارند.

تکمیل مترو پرند و هشتگرد در سال ۹۱

صومعلو با تاکید بر این که بیشترین پروژه‌های مسکن مهر کشور در سه شهر پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه قرار دارد، گفت: یافته جدید ما برای وضعیت فعلی براساس توصیه اکثر مشاورین خبره این است که برای رفت و آمد راحت ساکنین هرچه سریع تر در برنامه ۹۱ مترو هشتگرد و پرند تکمیل شود تا با تسهیل رفت وامد ساکنین، خیلی افراد بیشتری علاقه مند می شوند از تهران در این دو منطقه ساکن شوند، این درحالی است که بناها هم با روش نوین ساخته شده و فضای مسکونی آن ها هم راحت و مدرن است.

اختصاص زمین در منطقه ۲۲ به طرح مسکن ویژه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزییات جدیدتری از مسکن ویژه گفت: برنامه ریزی برای این واحدها در سه نقطه از تهران به صورت فعال دنبال می شود که نقشه هایشان به مرحله اجرا رسیده و عملیات اجرایی در یکی از این مناطق یعنی تهرانسر شروع شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر حکیمیه و تهرانسر که پیشتر برای مسکن ویژه مورد تایید قرار گرفته بود، در هفته گذشته بررسی ابتدایی روی نقشه های منطقه ای در نزدیکی منطقه ۲۲ نیز انجام شده و با هدف کنترل قیمت ها در بازار به بهره برداری می رسد.

وی واحدهای قابل ارائه در قالب طرح مسکن ویژه پایتخت را در مرحله نخست بیش از ۲۰ هزار واحد اعلام کرد و درباره قیمت و زمان تحویل این واحدها نیز تاکید کرد هنوز این مساله مشخص نشده است.

 

    نظرات