گزارش پیشرفت عملیات عمرانی فرودگاه‌های کشور

گزارش پیشرفت عملیات عمرانی فرودگاه‌های کشور

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور میزان پیشرفت عملیات عمرانی فرودگاه های کشور را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رسولی‌نژاد اظهار کرد: در زمینه بهسازی و انجام روکش، تقویت و توسعه سطوح عوامل پروازهای فرودگاه‌های اصفهان، بیرجند، رفسنجان،‌ تبریز، کلاله اهواز، زاهدان، کرمان و بوشهر ۱۰۰ درصد و فرودگاه های اراک، بجنورد، همدان، سهند، جیرفت و یزد ۲۸ درصد پیشرفته کرده است.

وی افزود: احداث و بهسازی ترمینال‌های فرودگاه‌های اصفهان، بیرجند، بندرعباس، بوشهر، گرگان، کلاله و زاهدان نیز به صورت ۱۰۰ درصد و فرودگاه های تبریز، رشت، اهواز،‌ اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد به میزان ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی در حوزه احداث ساختمان‌های جنبی فرودگاه‌ها نیز اظهار کرد: فرودگاه های شاهرود، کلاله، سمنان، لارستان، بندرعباس، کرمان و آبادان به صورت ۱۰۰ درصد و فرودگاه های همدان، اصفهان، سمنان، شیراز، تهران و بوشهر به میزان ۴۰ درصد در ساخت ساختمان های جنبی پیش رفته اند.

رسولی نژاد با بیان اینکه راهسازی و پارکینگ داخلی فرودگاه‌های سمنان، رشت، کلاله، آبادان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و کار عمرانی در این زمینه در این فرودگاه ها پایان یافته است، افزود: در فرودگاه های طبس، اردبیل، پارس‌آباد و تبریز نیز راهسازی و پارکینگ داخلی به میزان ۴۳ درصد پیشرفت داشته اند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور حصارکشی بتنی فرودگاه های بندرلنگه و کرمان به میزان ۷۹ درصد پیشرفت کرده است.

وی همچنین از اجرای ۱۰۰ درصد درزگیری عوامل پروازی فرودگاه‌های یاسوج، شهرکرد و لارستان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این اجرای خطوط شبکه فاضلاب فرودگاه‌های اصفهان و آبادان به صورت ۱۰۰ درصد پایان یافته است.

رسولی نژاد با بیان اینکه رفع مشکلات و خرید و نصب پله برقی و آسانسور فرودگاه‌های رشت، بندرعباس و کرمانشاه به میزان ۴۶ درصد پیش رفته است، از تکمیل احداث موتورخانه مرکزی فرودگاه شاهرود و احداث کانال هدایت آب‌های سطحی فرودگاه کرمان به صورت ۱۰۰ درصد خبر داد.

وی گفت در کنار ادامه کار عمرانی در این فرودگاه‌ها ادامه توسعه‌ی فاز یک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در هفته‌ی دولت افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری سه هزار مترمربع به زیربنای سالن ترانزیت فرودگاه افزوده خواهد شد. ایران‌ایر نیز ترمینال بار خود را در زمان گفته‌شده در هفته دولت افتتاح خواهد کرد. همچنین هتلی که بیش از یک سال از ساخت آن توسط بخش خصوصی آغاز شده نیز همزمان با دیگر بخش‌ها در هفته‌ی دولت آغاز به‌کار خواهد کرد. این هتل در ضلع شرقی پارکینگ روباز فرودگاه و روبه‌روی ترمینال یک قرار دارد.

وی ادامه داد: پل ارتباطی بین پارکینگ خودرو و ترمینال فرودگاه نیز در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود. این پل توسط یک شرکت خصوصی به ‌صورت ساخت، بهره‌برداری و تحویل (B.O.T) ساخته شده است. قرار‌داد ساخت این پل ۳۶ ماهه بوده است و به این ترتیب می‌توان به افتتاح آن در هفته‌ی دولت سال جاری امیدوار بود. ضمن آنکه ساختمان پلیس، گذرنامه، آتش‌نشانی و ساختمان تاسیسات شرقی و غربی فرودگاه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. در این راستا ساختمان‌های اداری و نهادهای قضایی در هفته‌ی دولت آماده بهره‌برداری خواهد بود.

رسولی نژاد چندی پیش با بیان این‌که در سال گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی طلب داشتیم، گفته بود:‌ درحال حاضر طلب شرکت فرودگاه‌های کشور از شرکت‌های هواپیمایی ۱۷۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرده است: پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور می‌تواند در توسعه فرودگاه‌ها به عنوان زیربناهای اقتصادی و ارتباطی کشور کمک کند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی از سوی وزارت راه و شهرسازی ملزم به پرداخت بدهی خود در اقساط حداکثر دو ساله شده‌اند، گفته است: یکی از وظایف شرکت فرودگاه‌های کشور انجام کارهای عمرانی در فرودگاه‌هاست و برای انجام هر چه بهتر و بیشتر این وظیفه نیازمند آن هستیم که طلب خود را از شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنیم. مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرده است: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان کار عمرانی در فرودگاه‌های کشور انجام شد که یک سوم این هزینه از اعتبارات استان‌ها دریافت شد.

 

    نظرات