کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده ای در استان تهران

کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده ای در استان تهران

http://www.bananews.ir/مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران از کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده ای در استان تهران خبر داد و گفت: براساس گزارش پزشکی قانونی مجموع حوادث راههای برون شهری و روستایی در دو ماهه اول سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، سید یعقوب میرکتولی با اشاره به افزایش کنترل محسوس و نامحسوس بر تردد وسایط نقلیه در طرح تابستانی گفت: برگزاری منظم جلسات کمیسیون امداد و نجات استان و جلسات کمیته ایمنی و هماهنگی بین اعضای کمیسیون از قبیل اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، آتش نشانی، شرکت های امداد خودرو و سایر دستگاهها در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش زیادی داشته است.

وی همچنین از راه اندازی دهمین مرکز معاینه فنی مکانیزه خودرو استان تهران در جاده قدیم قم- تهران خبر داد و گفت: مرکز معاینه فنی باقر شهر با هدف توسعه کمی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به سرمایه گذاری بالغ بر دو میلیارد ریال را راه اندازی کردیم. افزایش این مراکز در سطح استان باعث افزایش سرعت معاینه فنی خودرها شده که خود در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی خودروها بسیار تاثیر گذار است.

مهندس میر کتولی همچنین به مرکز مدیریت راههای تهران اشاره کرد و گفت: کنترل و نظارت بر محورهای مواصلاتی استان با وجود این مرکز به سهولت صورت می گیرد. دریافت تصاویر آنلاین برخی محورها و نقاط حساس و پر ترافیک این امکان را به وجود آورده که روان سازی و کاهش مشکلات ترافیکی محورها در کمترین زمان صورت گیرد.

 

    نظرات