پنجاهمین سالگرد تولد کشتی عمودی تحقیقاتی

پنجاهمین سالگرد تولد کشتی عمودی تحقیقاتی

http://www.bananews.ir/کشتی عمودی موسوم به پلت‌فرم ابزار شناور(FLIP)پنجاهمین سالگرد تحقیقات مستمر خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این کشتی که در ناوگان امریکا مستقر بوده و مورد کاربرد موسسه اقیانوس‌شناسی Scripps است، توسط فرد فیشر و فرد اسپیس، دانشمندان این انستیتو طراحی شد.

به منظور تسهیل در مطالعات محققان در خصوص امواج صوتی زیر آب، این طراحان خواهان ساخت پلت‌فرمی بودند که باثبات‌تر و آرام‌تر از کشتی‌های تحقیقاتی معمولی باشد.

طرح این محققان به کشتی‌های معمولی کمتر شباهت داشت و با دسته بزرگ و یک بشکه طولانی بیشتر شبیه به توپ بیس‌بال بود.

قسمت‌های محل زندگی و کار در بخش دسته کشتی تعبیه شده‌اند و باقی‌مانده آن محفظه‌های خالی را تشکیل می‌دهد.هنگامی که آن‌ها مملو از هوا می‌شوند، این کشتی که دارای هیچ گونه پیشروی توسط نیروی خود نیست و به مکان مورد نظر یدک کشیده می‌شود، به طور افقی شناور می‌شود.

هنگامی که این بخش‌ها پر از آب می‌شوند، بخش ۹۱٫۴۴ متری پایین‌تر FLIP در زیر امواج غرق می‌شود. طی ۲۸ دقیقه‌یی که دیوارها به عرشه تبدیل می‌شوند و بالعکس، خدمه تعادل خود را کنترل می‌کنند.

در بخش آشپزخانه، یخچال و اجاق‌ها بر روی ابزار چرخک قرار داده می‌شوند، بنابراین بدون افتادن همراه با کشتی می‌چرخند. کابین‌ها و حمام‌ها به دو توالت و وان مجهزاند. یکی از آن‌ها به طور عمودی و دیگری به طور افقی برای استفاده در حالت‌های مختلف کشتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

هنگامی که کشتی در حالت عمودی قرار می‌گیرد، به گفته یکی از دانشمندان، آن چنان باثابت می‌ماند که گویی فاقد تحرک است و این امر به محققان امکان اجرای مطالعات اقیانوس‌شناسی را می‌دهد.

 

    نظرات