از تغییر مسیر اتوبان رسالت تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز در همت

از تغییر مسیر اتوبان رسالت تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز در همت

http://www.bananews.ir/رییس شورای اسلامی شهر تهران آخرین وضعیت خروج پادگان‌ها از پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره به خروج پادگان قلعه مرغی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با بالگردهای مستقر در پادگان قلعه‌مرغی سابق (بوستان ولایت)، کاری نمی‌تواند بکند چرا که جایی برای اونتقال آنها ندارد اما با این وجود دستور خرج بالگردها از بوستان ولایت صادر شده و این بالگردها به زودی به جای دیگری منتقل می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت پادگان جی نیز اظهارکرد: اقدامات اولیه برای خروج این پادگان از سطح شهر انجام شده است، اما باید توجه داشت که خروج این پادگان از شهر نیازمند هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.

چمران با بیان اینکه پس از تامین اعتبارات مالی نیز مدتی زمان لازم است که مسئولان مربوطه به توافق برسند که پس از آن نیز زمانی برای جابجایی لازم است، خاطرنشان کرد: پادگان‌ها به این راحتی بیرون نمی‌روند.

وی همچنین در خصوص تبدیل برخی پادگان‌ها به اماکن مسکونی اظهار کرد: ما نیز در شورای شهر خیلی پیگیری کردیم که این کار صورت نگیرد، اما متاسفانه در جاهایی مانند انتهای همت این اتفاق افتاد که شهرداری با آنها همچنان درگیر است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم تعلق گرفتن سند به این منازل چگونه خواهد بود، گفت: البته در این مناطق جایی را نداریم که کاربری مسکونی نداشته باشد و در آن ساخت و ساز انجام شده باشد؛ چرا که این مناطق اگرچه در پادگان بودند اما در پهنه مسکونی قرار دارند نه در پهنه پادگان لذا عملا ساخت و سازها در پهنه مسکونی انجام شده است.

به گفته چمران مشکلاتی ناشی از ساختن ساختمان در پادگان برای شهرداری ایجاد می‌شود که به عنوان مثال در پی ساختمان‌سازی‌هایی که در مسیر اتوبان رسالت انجام شده بود، شهرداری مجبور شد مسیر اتوبان رسالت را تغییر دهد تا این خانه‌ها خراب نشوند!

 

    نظرات