تملک کامل املاک معارض بزرگراه امام علی (ع) تا پیش از ماه رمضان

تملک کامل املاک معارض بزرگراه امام علی (ع) تا پیش از ماه رمضان

http://www.bananews.ir/شهردار منطقه ۷ گفت : املاک معارض مسیر بزرگراه امام علی (ع) در منطقه ۷ تا پیش از ماه رمضان به طور کامل انجام می شود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رمضان میر عباسی در نشست اعضای هیات مدیره و روسای کمیسیون های انجمن علمی اقتصاد شهری ایران که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد با اشاره به موقعیت این منطقه گفت : منطقه ۷ از لحاظ وسعت پانزدهمین منطقه تهران است و خیابان شریعتی این منطقه را به دو بخش شرقی و غربی با خصوصیات متفاوت تقسیم می کند که دردهه اخیر نیز تبدیل کاربری های مسکونی به کاربری های اداری و تجاری در آن محسوس بوده است .

وی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای موجود در این منطقه افزود : در این منطقه ۱۹ هزار ملک مسکونی ، ۳۶ هزار پرونده کسبی و ۱۰۰ هزار آپارتمان وجود دارد.

میرعباسی با اشاره به وضعیت بخشی از بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه گفت : یک سوم بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه واقع شده وتا ۱۷ تیرماه امسال ۲۶۲ میلیارد تومان برای ۱۵۷۷ توافقنامه پلاک ثبتی از معارضان ملکی این پروژه هزینه شده است .

وی با بیان این که هزینه های اجرای این پروژه در منطقه ۷ معادل ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است ، افزود : بودجه مصوب در سال ۹۰ اعم از نقدی و غیر نقدی ۱۱۶ میلیارد تومان غیر نقدی و ۲۰ میلیارد تومان نقدی و در سال جاری نیز بودجه غیر نقدی برابر با ۷۰ میلیارد تومان است .

شهردار منطقه ۷ افزود : تا امروز از ۱۷۵۰ معارض این پروژه در این منطقه با ۱۶۸۵ معارض توافق شده و ۱۴۰۰ ملک نیز تخریب شده است و حدود ۳۵۰ ملک نیز در دست تخریب است .

وی افزود : قرار است تا با مابقی معارضان نیز تا پیش از ماه رمضان توافق لازم انجام شود و با افتتاح این پروژه بخش عمده ای از بافت فرسوده منطق احیا و بخش زیادی نیز تشویق به تجمیع می شوند .

میرعباسی با بیان این که در توافق با صاحبان املاک معارض سعی شده تا ظلمی به شهروندان وارد نشود ، گفت : با اقداماتی که در حال انجام است قیمت ملک در این محدوده افزایش یافته و شاهد آن هستیم که درمحدوده نظام آباد ملک متری بیش از سه میلیون تومان نیز فروش می رود .

 

    نظرات